TV και μαζί και μόνοι

Απάντηση
Nikolaos
Δημοσιεύσεις: 461
Εγγραφή: Τρί Ιαν 19, 2021 5:02 pm

TV και μαζί και μόνοι

Δημοσίευση από Nikolaos »

Η τηλεθέαση μειώθηκε σε σχέση με πέρυσι, ήταν περισσότερο ομαδική (50,3% έναντι 49,7% της μοναχικής).

Μερικά μικρά κανάλια έδωσαν δυναμικό «παρών» κυρίως με τ' αθλητικά τους. Οι «Μήτσοι» ήταν το καλύτερο δώρο που θα μπορούσε να έχει όχι μόνον το Μέγκα αλλά η ελληνική τηλεόραση στο σύνολό της. Ο Alpha είναι το κανάλι της... παρέας (που έχει να δει και να σχολιάσει πολλά). Η συνολική ελληνική τηλεθέαση χρωστάει αρκετά στο κεντρικό δελτίο του Μέγκα (που έδωσε τη μεγαλύτερη συνεισφορά, 3,3%, από τα άλλα δελτία) και ο Alpha ακόμη περισσότερα στο δικό του το δελτίο (παίρνει από αυτό το 16,9%).

Ειδήσεις με ελληνικές σειρές

Οσο για τις προτιμήσεις του κοινού στα είδη προγραμμάτων, οι ειδήσεις και οι ελληνικές δραματοποιημένες σειρές παραμένουν στις πρώτες θέσεις, αφού είναι οι «κερδισμένοι» από το ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης. Αυτό είναι σε γενικές γραμμές το προφίλ της σεζόν 2000-2001, όπως σκιαγραφήθηκε και παρουσιάστηκε χθες, από την Taylor Nelson Sofress (TNSM), η οποία παρεμπιπτόντως, στις συνεχείς βελτιωτικές της κινήσεις περιλαμβάνει και τη νέα αύξηση του δείγματός της σε περισσότερα από 1.000 νοικοκυριά και με πρόθεση κάλυψης και των νησιών.

Με αλλαγές που δείχνουν ότι το κοινό αποζητά, κατά πολλούς το ποιοτικότερο, κατά άλλους (τουλάχιστον) το διαφορετικό, με επιβεβαιωτικές εικόνες για τη συμπεριφορά του κοινού που βλέπει λιγότερη τηλεόραση (μείωση τηλεθέασης σαπουνιών, ξένων ταινιών, ζώνης σε μέρες παραδοσιακά αφιερωμένες σε ελληνικές σειρές, μείωση ποσοστού παιδιών και γυναικών 15-24). Ετσι και ακόμη πιο αναλυτικά, καθώς και με στοιχεία που σπανίως απασχολούν εταιρείες μετρήσεων (όπως ο όγκος και η απήχηση των παραγωγών των ελληνικών εταιρειών παραγωγής, μέσο έσοδο ανά σειρά κ.ά.), παρουσιάστηκε χθες η φετινή σεζόν που βρίσκεται στο τέλος της.

«Μήτσοι» το ορόσημο...

Οι «Δέκα μικροί Μήτσοι» είναι πάντως για ακόμη μία φορά ένα από τα ορόσημα της σεζόν. Ηταν οι ίδιοι ένα κανάλι μόνοι τους, όπως είπε χαρακτηριστικά και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της TNSM, Γιώργος Τρεπεκλής. Μικρό κανάλι βέβαια, αλλά από τα δυνατά, αν ληφθεί υπόψη ότι η υψηλότερη συνήθως συνολική τηλεθέαση της μέρας και ώρας που προβλήθηκαν έγινε υψηλότερη κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες. Ενα ωραιότατο, ζηλευτό, μέγεθος μέσης ημερήσιας τηλεθέασης για ένα «μικρό» κανάλι. Για την ακρίβεια, από 40% ανέβηκε στο 46%! Ενισχυτικά στοιχεία για την απήχησή τους: Πολλοί τηλεθεατές άνοιξαν την τηλεόρασή τους μόνον για εκείνους. Σύμφωνα με την TNSM, 563.000 άτομα που τους παρακολούθησαν, δεν είδαν ούτε την προηγούμενη ούτε την επόμενη μέρα τηλεόραση. Επίσης, είναι η εκπομπή όπου έγινε το λιγότερο ζάπινγκ της σεζόν. Εφερε το μεγαλύτερο μέσο έσοδο (ως επεισόδιο). Εδωσε στο Μέγκα 146.142.000 δρχ. Κι άλλα;

Προσφορά και ζήτηση

Αλλες γενικές τάσεις προκύπτουν από το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης των προγραμμάτων. Οπως, μείωση ζήτησης για τον ξένο κινηματογράφο (σε αντίθεση με τον ελληνικό, που καλύτερα κρατεί). Αύξηση προσφοράς πολιτιστικών (αλλά γιατί;) λόγω... διεύρυνσης των ορίων της με τις κοσμικές (που σημειωτέον δεν συγκίνησαν, αφού η ζήτηση δεν είναι καλύτερη της προσδωκόμενης). Μείωση στη γενική ζήτηση για σαπουνόπερες και αύξηση της ζήτησης για ελληνικές (έναντι της μείωσης κατανάλωσης ξένων μεταγλωττισμένων).

Οσο για τα προφίλ των καναλιών, από τα οποία σημειωτέον μόνο το Μέγκα αύξησε το μερίδιό του σε σχέση με πέρυσι, παραμένουν πάνω κάτω τα ίδια.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Τηλεοπτικές σειρές”