Riddle of the Sphinx

Απάντηση
Lakis
Δημοσιεύσεις: 281
Εγγραφή: Τρί Μάιος 25, 2021 10:35 am

Riddle of the Sphinx

Δημοσίευση από Lakis »

  • Κατηγορία: Adventure
  • Ημερομηνία Σύνταξης: 29/5/2001
  • Εκδότης: Microsoft
  • Παραγωγός: Lucas Arts
  • Προμηθευτής: Beacon
  • Ημερομηνία Παιχνιδιού: Απρίλιος του 2001
Χαρακτηριστικά
  • Απαιτούμενο Σύστημα:
  • CPU: 200 RAM: 32 O.S.: Win95 ή 98
  • Κάρτα Γραφικών (3D): Όχι
  • HDD: Δεν απαιτείται
Οι περισσότεροι από εσάς μάλλον αγνοείτε τον Graham Hancrock και τον Ρobert Βauval. Πρόκειται για δύο πολύ σημαντικούς Αρχαιολόγους και ερευνητές, και οι οποίοι πρωτοστατούν σε μία προσπάθεια να ξαναδούμε την ιστορία με άλλο μάτι, ανατρέποντας πολλά από αυτά που θεωρούμε σήμερα σαν δεδομένα. Οι δύο αυτοί Αρχαιολόγοι έχουν διατυπώσει μία ολοκληρωμένη θεωρία σχετικά με την Πυραμίδα του Χέοπος και την Σφίγγα.

Οφείλω όμως προκαταβολικά να ξεκαθαρίσω ότι από τους επίσημους αρχαιολόγους οι θεωρίες τους αυτές δεν είναι αποδεκτές. Σε γενικές λοιπόν γραμμές οι δύο αυτοί αρχαιολόγοι υποστηρίζουν τα εξής:

Πέρα από κάθε αμφιβολία φαίνεται σε ένα ντοκιμαντέρ ότι υπάρχει ένας υπόγειος χώρος ακριβώς κάτω από την Σφίγγα και ο οποίος δεν έχει ακόμη εξερευνηθεί. Η ύπαρξη του έχει αποδειχτεί με ειδικά ηχοβολιστικά μηχανήματα που έχουν σκιαγραφήσει το γενικό περίγραμμα του υπόγειου αυτού χώρου. Το γεγονός ότι ο χώρος αυτός δεν έχει ακόμη εξερευνηθεί οφείλεται αποκλειστικά στην πλήρη άρνηση του Αρχαιολογικού συμβουλίου της Αιγύπτου. Προσωπικά, και επειδή έχω δει το συγκεκριμένο ντοκιμαντέρ, δεν μπορώ να ξέρω αν το ντοκιμαντέρ αυτό είναι κατασκευασμένο ή όχι. Είναι αδιαμφισβήτητο όμως γεγονός ότι στο ντοκυματέρ αυτό φαίνεται ένα τέτοιο μηχάνημα ν' ανιχνεύει πολύ καθαρά ένα υπόγειο χώρο μπροστά από την Σφίγγα.

Οι θεωρίες τους όμως προχωρούν ακόμη πιο πέρα. Ισχυρίζονται ότι η Πυραμίδα του Χέοπα δεν μπορεί να είναι της ηλικίας που η επίσημη αρχαιολογία αποδέχεται σήμερα. Βασίζονται στο επιχείρημα ότι η επίσημη αρχαιολογία τοποθετεί την Πυραμίδα του Χέοπα στην αρχή του αντίστοιχου πολιτισμού, αν και είναι κοινή πεποίθηση των επιστημόνων ότι όλα τα μεγάλα έργα των πολιτισμών δημιουργούνται στην μέση της περιόδους τους, ή και στο τέλος τους, σχεδόν ποτέ όμως στην αυγή τους. Ισχυρίζονται επίσης ότι το κεφάλι της Σφίγγας δεν είναι το αυθεντικό και ότι έχει τοποθετηθεί αργότερα, δηλαδή ότι δεν δημιουργήθηκε την ίδια εποχή με το σώμα της.

Τέλος προσπάθησαν να εξηγήσουν τη ύπαρξη του περίφημου λοξού δρόμου που ξεκινά από την Μεγάλη Πυραμίδα και την Σφίγγα. Πιστεύουν λοιπόν ότι ο δρόμος αυτός χαράκτικε συνειδητά, ώστε να "κοιτά" προς την συγκεκριμένη αυτή κατεύθυνση. Πιστεύοντας ότι η Σφίγγα αντιπροσωπεύει σχηματικά τον αστερισμό του Ορίωνα, θέλησαν να δουν το αν, και πότε, ήταν ορατός ο αστερισμός αυτός στην περιοχή αυτή.

Φτιάχνοντας ένα ειδικό αστρολογικό πρόγραμμα, έβαλαν ένα πολύ ισχυρό υπολογιστή να δουλεύει, ψάχνοντας συνέχεια ημερομηνίες προς τα πίσω, αναζητώντας μία ημερομηνία που πρέπει να έδειχνε την εμφάνιση του συγκεκριμένου αστερισμού προς την κατεύθυνση του χαραγμένου δρόμου. Ε, το πιο εντυπωσιακό στην ιστορία τους είναι ότι τελικά απέδειξαν ότι όντως το 10.500 π.Χ στην περιοχή αυτή ήταν ορατός ο αστερισμός του Ορίωνα!

Πρέπει επίσης να πούμε ότι η επιστήμη δέχεται, πως η περιοχή τότε των Πυραμίδων και γενικότερα της Σαχάρας ήταν κατάφυτη, αλλά ότι κατά την διάρκεια της περίφημης περιόδου των λεγόμενων μεγάλων κατακλυσμών, η περιοχή αυτή "ξεπλύθηκε" τελείως και έτσι πήρε περίπου την σημερινή έρημη μορφή της.

Βάση όλων αυτών των στοιχείων άρχισαν μία ανασύνθεση της ιστορίας. Έτσι ισχυρίζονται τελικά ότι το 10500 π.Χ στην περιοχή αυτή πρέπει να ανθούσε ένας πολύ μεγάλος πολιτισμός που καταστράφηκε, ακριβώς την περίοδο των μεγάλων κατακλυσμών. Η θέση τους αυτή έχει μεγάλη σημασία γιατί η "επίσημη" αντίληψη της ιστορίας τοποθετεί την εμφάνιση των πολιτισμών πολύ νωρίτερα. Υποστηρίζουν λοιπόν ανάμεσα στ' άλλα ότι πρέπει να αναθεωρηθεί η συνολική μας αντίληψη για το πότε εμφανίστηκε ο ανθρώπινος πολιτισμός.

Μπορεί να έχουν δίκιο, μπορεί και όχι, ποιος άραγε από εμάς τους μη ειδικούς μπορεί να ξέρει. Γιατί τα γράφω όλα αυτά; Μα απλά γιατί το παιγνίδι διαπραγματεύεται ακριβώς αυτή την θεωρία. Το πιο εντυπωσιακό ίσως στοιχείο σχετικά με το παιγνίδι αυτό και το τρομερό ενδιαφέρον που υπήρξε σχετικά με τα όσα πρεσβεύει, είναι και το γεγονός ότι ένα χρόνο πριν η Omni Creative Group Int'l ολοκληρώσει το παιγνίδι, και πριν καν καταλήξει σε συμφωνία με την DreamCatcher Interactive για την μελλοντική κυκλοφορία του σε παγκόσμιο επίπεδο, είχε δεχτεί μέσω του Internet παραγγελίες για 5.000 αντίτυπα!

Τέλος σημειώστε ότι οι δύο αυτοί αρχαιολόγοι έχουν γυρίσει ένα ντοκιμαντέρ τριών επεισοδίων και στα οποία καταγράφουν αναλυτικά τα πιστεύω τους. Τα ντοκιμαντέρ αυτά τα έχει στην διάθεση στης η ΕΤ3 και τα έχει προβάλλει τουλάχιστον δύο φορές μέχρι σήμερα.

Τέλος στο επίσημο site της Unesco αναφέρονται όλοι οι σημαντικοί αρχαιολογικοί και άλλοι χώροι σε ολόκληρο τον κόσμο που βρίσκονται κάτω από την αιγίδα της. Επισκεφθείτε το οπωσδήποτε και φυσικά δείτε και τα 16 αντίστοιχα sites της Ελλάδας που αναφέρονται σε αυτό (Ο ναός του Απόλλωνα στην Αρκαδία, οι Δελφοί, η Ακρόπολις, η χερσόνησος του Αθους, τα Μετέωρα, τα Παλαιοχριστιανικά και Βυζαντινά μνημεία της Θεσσαλονίκης, η Επίδαυρος, η Μεσαιωνική πόλη της Ρόδου, ο Μυστράς, η Αρχαία Ολυμπία, η Δήλος, το Μοναστήρι στο Δαφνί - ο Όσιος Λουκάς και η νέα Μονή της Χίου, το Πυθαγόρειων και το Ηραίον στην Σάμο, η Βεργίνα, οι Μυκήνες και τέλος η Χώρα με το Μοναστήρι του Αγίου Ιωάννη και η Σπηλιά της Αποκάλυψης στην Πάτμο). Αξίζει από κάθε πλευρά να δείτε και να μελετήσετε τους 16 αυτούς χώρους .

Σενάριο

Μετά από πάρα πολλές έρευνες ο περίφημος αρχαιολόγος Sir Gil Blythe Geoffreys κατόρθωσε να αποκαλύψει ένα μυστικό δωμάτιο κάτω από την Σφίγγα, και το οποίο διέφυγε όλα αυτά τα χρόνια της προσοχής όλων των άλλων αρχαιολόγων που εξερεύνησαν την περιοχή αυτή. Ταυτόχρονα ο Sir Gil ανακάλυψε ένα μυστηριώδη και εύθραυστο πάπυρο και ο οποίος ήταν σφραγισμένος με ειδική σφραγίδα της εποχής. Μετά από αμέτρητες ώρες συνεχών προσπαθειών ο Sir Gill κατορθώνει να αποκρυπτογραφήσει - ερμηνεύσει τον πάπυρο αυτό. Στα χέρια του κρατά μία από τις μεγαλύτερες αποκαλύψεις που γνώρισε η σύγχρονη ανθρωπότητα. Ναι, κατόρθωσε να λύσει το τρομερό μυστικό της Σφίγγας!

Όμως ο Sir Gil έκανε άθελα του ένα θανάσιμο λάθος. Παραβιάζοντας την σφραγίδα του πάπυρου απελευθέρωσε μία πανάρχαια "κατάρα", και η οποία προκαλεί τον θάνατο όλων όσων δεν μπορέσουν ν' αντιληφθούν έγκαιρα την προειδοποίηση που περιέχει. Αντιλαμβανόμενος το τι έχει κάνει, στέλνει όσο πιο γρήγορα μπορεί να σε αναζητήσουν, καλώντας σε απεγνωσμένα σε βοήθεια. Ταυτόχρονα φροντίζει να κρύψει έντεχνα όλα τα ευρήματα του έτσι ώστε να μην μπορεί να τα βρει και να τα κλέψει κάποιος τυχαίος, ή κάποιος ανταγωνιστής του. Ξέρει πολύ καλά ότι μόλις μαθευτεί η εξαφάνιση του, όλοι οι ανταγωνιστές του θα έρθουν στο κατόπιν του, αναζητώντας τα ευρήματα του.

Φτάνοντας με ένα ελικόπτερο στην περιοχή το πρώτο σου μέλημα είναι να βρεις τον φίλο σου. Σχεδόν αμέσως θα αντιληφθείς ότι η κατάρα για την οποία μίλησε ο φίλος σου είναι πραγματικότητα, και ότι τελικά η κατάρα αυτή πήρε και την ζωή του φίλου σου.

Πρώτο σου μέλημα είναι να βρεις αυτόν τον πάπυρο που άφησε κάπου κρυμμένο ο φίλος σου. Αφού καταφέρεις να τον βρεις, ξεκινάς την μεγάλη σου εξερεύνηση μέσα στα μυστικά τούνελ της Σφίγγας και τα μυστικά δωμάτια της Μεγάλης Πυραμίδας του Χέοπα.

Αυτό που σίγουρα θα εντυπωσιάσει τον κάθε χρήστη είναι η πληρότητα των ιστορικών στοιχείων που περιβάλλουν το παιγνίδι, καθώς επίσης και η πειστικότατη αναπαραγωγή του εσωτερικού της μεγάλης Πυραμίδας μέσα στην οποία θα κινείσαι. Από όποια μεριά και αν το δεις δεν υπάρχει ανάλογο προηγούμενο σε κάποιο άλλο παιγνίδι. Το σενάριο του παιγνιδιού είναι από κάθε πλευρά εκπληκτικό.

Γραφικά

Τα γραφικά του παιγνιδιού είναι προοπτικής πρώτου προσώπου, και στην συντριπτική πλειοψηφία των τοποθεσιών του παιγνιδιού δείχνουν, και είναι, μάλλον ξεπερασμένα, κρίνοντας τα φυσικά με τα σημερινά στάνταρ που επικρατούν στον χώρο. Βασίζονται στην τεχνολογία των VR Quicktime movies της Apple, η οποία αν και έχει αξιοποιηθεί σε δεκάδες adventures δεν έχει κατορθώσει να πείσει ότι αποτελεί μία πειστική και λειτουργική πλατφόρμα στον τομέα των γραφικών system engines. Φωτεινή και κυριολεκτικά μοναδική εξαίρεση στα παιγνίδια που στηρίζονται σ' αυτή την τεχνολογία της Apple αποτελεί το MYST, που εντυπωσίασε πριν από 6 χρόνια περίπου με τα πραγματικά εκπληκτικά rendered phοtorealistic background γραφικά του.

Ευτυχώς όμως στο παιγνίδι υπάρχουν και αρκετές τοποθεσίες όπου η γραφική τους απόδοση είναι πραγματικά ξεχωριστή, και σε πείθουν ότι τελικά το παιγνίδι είναι κάτι το πραγματικά ξεχωριστό. Σαν τέτοιες θεωρώ όλες τις τοποθεσίες στο Ra Complex, δηλαδή τις ενότητες Lost Temple of Ra, Cliff Statues και Ra's Pyramid, αλλά και αυτές στο Anubi's Labyrinth με τα Sacred Pool και Priest's Chambers.

H τεχνολογία που έχει χρησιμοποιηθεί στον τομέα των γραφικών δείχνει τις αδυναμίες της όταν βρίσκεσαι στο λεγόμενο VR mode, όπου και μπορείς να κινηθείς περιστροφικά 360 μοίρες. Σε όλες σχεδόν τις τοποθεσίες αυτές τα γραφικά χαλάνε πάρα πολύ, τα γραφικά μοιάζουν σαν "θολά", ενώ όταν κινείσαι ανάμεσα στις διάφορες τοποθεσίες αυτά νικιούνται σε ικανοποιητικά επίπεδα. Εγκατέστησα και το patch (rots_101.exe) που έχει κυκλοφορήσει η εταιρία, και το οποίο υποτίθεται ότι, εκτός των λίγων bugs που διορθώνει, βελτιώνει και την ποιότητα των γραφικών, αλλά ειλικρινά δεν μπόρεσα να διακρίνω κάποια διαφορά στην ποιότητα των γραφικών του παιγνιδιού.

Ήχος και μουσική

Η μουσική του Riddle of the Sphinx μου άρεσε πάρα πολύ. Δεν πρόκειται για κάτι το ανεπανάληπτο, όπως π.χ η μουσική του Riven, αλλά είναι ευχάριστη και περιέχει μερικά ιδιαίτερα ατμοσφαιρικά κομμάτια. Προσωπικά θεωρώ σαν το πιο σημαντικό στον τομέα αυτό ότι λειτουργεί ενισχυτικά στην δημιουργία, αλλά και στην απόδοση, μίας κλειστοφοβικής αίσθησης που με την πάροδο του χρόνου σιγά - σιγά κυριαρχεί πάνω στον παίκτη καθώς αυτός κινείται μόνος του στο εσωτερικό της, φαινομενικά, έρημης μετά από τόσους αιώνες πυραμίδας.

Τα ηχητικά εφέ επίσης είναι επίσης πολύ καλά και προσθέτουν στην συνολική ποιότητα του παιγνιδιού. Οι ambient ήχοι, όπου αυτοί χρειάζονται, είναι πολύ φυσικοί και προσθέτουν με την σειρά τους στην συνολική δημιουργία μίας "παράξενης" ατμόσφαιρας.

Ομιλίες δεν υπάρχουν, εκτός από το τέλος του παιγνιδιού. Στο 99% του παιγνιδιού είσαι κυριολεκτικά μόνος σου και δεν θα συναντήσεις κανένα χαρακτήρα με τον οποίο να μπορείς να επικοινωνήσεις. Εδώ ακριβώς όμως υπάρχει κατά την ταπεινή μου γνώμη ένα σημαντικό πρόβλημα. Στην αρχή του παιγνιδιού πρέπει να ακούσεις οπωσδήποτε 4 κασέτες, μία και ο φίλος σου έχει αφήσει σ' αυτές σημαντικά μηνύματα. Ειδικά μία από τις κασέτες αυτές περιέχει ένα πολύ καθοριστικό μήνυμα, χωρίς το οποίο είναι αδύνατον το να ανοίξεις ένα σεντούκι που συναντάς στην αρχή του παιγνιδιού.

Αλλά και ένα ακόμη σχόλιο που υπάρχει προς το τέλος μίας από τις κασέτες αυτές είναι καθοριστικό για να καταλάβεις ποιες tablets πρέπει να παίρνεις στην συνέχεια του παιγνιδιού και ποιες όχι. Ε, οι ομιλίες αυτές στις κασέτες δεν είναι καθόλου "καθαρές" ηχητικά, με αποτέλεσμα να δυσκολεύεσαι πάρα πολύ να παρακολουθήσεις το τι ακούς. Πολύ απλά έπρεπε να είχε προβλεφθεί η δυνατότητα να βλέπεις και σε κείμενο πάνω στην οθόνη τις ομιλίες που ακούς. Προσωπικά έκανα πάνω από 3 ώρες μέχρι να καταλάβω τι ακριβώς λεει το συγκεκριμένο μήνυμα στο σημείο αυτό και τι τελικά νούμερα πρέπει να προσθέσω για να λύσω τον σχετικό γρίφο.

Χειρισμός

Ξεκινώντας ο χειρισμός του θυμίζει τον αντίστοιχο του Myst, αλλά μετά από λίγο εμφανίζονται οι βασικές τους διαφορές. Η κίνηση γίνεται μέσω του γνωστού κέρσορα "δάκτυλο" και ο οποίος μπορεί να πάρει 8 διαφορετικές μορφές, δηλαδή: μπρος, πίσω, πάνω, κάτω, στροφή αριστερά ή δεξιά κατά 90 μοίρες και τέλος στροφή αριστερά ή δεξιά κατά 180 μοίρες. Περιστροφικά κινείσαι μόνο σε συγκεκριμένες τοποθεσίες και όπου λειτουργεί το VR mode, δηλαδή όταν βρίσκεσαι στις οθόνες με την πανοραμική θέα. Στις οθόνες αυτές κρατώντας πατημένο το αριστερό πλήκτρο και κινώντας το mouse αριστερά ή δεξιά περιστρέφεσαι προς την αντίστοιχη κατεύθυνση.

Όσο πιο κοντά στο κέντρο της οθόνης βρίσκεται "πατημένος" ο κέρσορας τόσο πιο γρήγορα θα γίνεται η περιστροφή, ενώ αν ο κέρσορας είναι "πατημένος" προς την άκρη της οθόνης η αντίστοιχη περιστροφή θα είναι αρκετά αργή. Σ' αυτά προσθέστε και τον κλασσικό πια "WARP forward" κέρσορας (ίδιος με τον zip κεραυνό - κέρσορα του Riven) και ο οποίος σου επιτρέπει να κινείσαι κατευθείαν ανάμεσα σε περιοχές που πρέπει όμως να έχεις επισκεφθεί τουλάχιστον μία φορά.

Πατώντας το πλήκτρο SPACEBAR εμφανίζεται μία ειδική οθόνη όπου περιέχονται όλες οι ρυθμίσεις που αφορούν το παιγνίδι, τα NEW GAME, SAVE, SAVE AS, OPEN GAME (LOAD ), REVERT GAME (σε μεταφέρει στο τελευταίο save game) και QUIT. Εδώ υπάρχει και το Inventory του παιγνιδιού. Για να βάλεις ένα αντικείμενο σ' αυτό πρέπει να το κάνεις κλικ στο σακίδιο κάτω αριστερά, όπως κοιτάς την οθόνη, ενώ για να πάρεις ένα αντικείμενο από το Inventory πρέπει να κάνεις διπλό κλικ στο αντικείμενο που σ΄ ενδιαφέρει. Ειλικρινά δεν μπόρεσα να καταλάβω γιατί πρέπει να κάνεις διπλό κλικ για να πάρεις ένα αντικείμενο, ενώ προσωπικά με ενόχλησε και το γεγονός ότι δεν μπορείς να πάρεις τους διάφορους πάπυρους που βρίσκεις, αν θέλεις να τους τακτοποιήσεις σε μία σειρά, μια και αυτούς όταν βρίσκονται μέσα στο Inventory σου μπορείς μόνο να τους διαβάζεις.

Επίσης προσέξτε καλά το γεγονός ότι αν ενώ κρατάς στον κέρσορα του παιγνιδιού ένα αντικείμενο, πας και κάνεις κλικ σε κάποιο άλλο αντικείμενο για να το πάρεις, τότε το πρώτο αντικείμενο που κρατούσες "επιστρέφει αυτόματα" στην αρχική του τοποθεσία, δηλαδή στο σημείο εκείνο όπου το βρήκες! Αυτό το θεωρώ τελείως ανεξήγητο αλλά και ενοχλητικό. Ειλικρινά δεν κατάλαβα γιατί οι δημιουργοί του παιγνιδιού επέλεξαν αυτή την λειτουργία και όχι το να "περνά αυτόματα" το συγκεκριμένο αντικείμενο στο Inventory σου.

Τέλος προσέξτε γιατί το παιγνίδι χρησιμοποιεί το save σύστημα των Windows, δηλαδή δημιουργεί μία σειρά αρχείων xxx.spx, όπου xxx το όνομα που εσύ επιθυμείς. Για να μπορείς όμως να βλέπεις τα saves αυτά με την σειρά ακριβώς που τα έχεις κάνει, πρέπει να τα σώζεις με την μορφή 00_xxx.spx, δηλαδή 00_trying.spx, 01_starting the game.spx, 019_turn lock (T) to 0, (R) 12, (L) 5, (R) 20.spx κλπ.

Σε κάθε περίπτωση διαβάστε προσεκτικά το manual του παιγνιδιού για να μάθετε όλους τους κέρσορες που θα συναντήσεις, αλλά και την συγκεκριμένη λειτουργία τους. Προσωπικά πάντως βρήκα το manual του παιγνιδιού πολύ φτωχό σε πληροφοριακό υλικό. Θεωρώ ότι θα ήταν πιο σωστό αν το manual αυτό να περιέχει μία σειρά πληροφοριών σχετικά με τις τελευταίες θεωρίες που υπάρχουν σχετικά με την Πυραμίδα του Χέοπα και της Σφίγγα και πάνω στις οποίες βασίζεται το παιγνίδι.

Ατμόσφαιρα, δράση, γρίφοι

Το παιγνίδι στην αρχή μάλλον δεν κερδίζει τον χρήστη, μια δεν είναι πολύ καθαρό ούτε το τι ακριβώς πρέπει να κάνει, αλλά ούτε και γιατί επιλέχτηκε αυτή η σειρά δράσης. Με αυτό εννοώ π.χ ότι για μένα προσωπικά παραμένει μετέωρο το γεγονός ότι πρέπει να κάνεις μία ολόκληρη σειρά πράξεων μόνο και μόνο για ν' ανοίξεις το κλειδωμένο σεντούκι. Ακόμη περισσότερο, βρήκα χωρίς καμία λογική το γεγονός ότι ο φίλος σου έχει φυλάξει τον Translation scroll μέσα στο σεντούκι ώστε να μην μπορέσει να το βρει κανείς, ενώ φοβάται ότι θα έρθουν να ψάξουν τα πράγματα του!

Θεωρώ ότι ο οποιοσδήποτε με κάποιο αντικείμενο (π.χ ακόμη και μ' ένα πιστόλι) θα μπορούσε πολύ εύκολα να παραβιάσει την κλειδαριά του σεντουκιού και να πάρει ότι υπάρχει στο εσωτερικό του. Εν ολίγοις θα ήταν πιο μέσα στο πνεύμα της πραγματικής δράσης είτε να είχε φυλάξει ο φίλος σου κάπου αλλού τον συγκεκριμένο πάπυρο, είτε να άνοιγες το σεντούκι με κάποιο άλλο και πιο απλό τρόπο.

Η ατμόσφαιρα του παιγνιδιού κυριολεκτικά απογειώνεται από την στιγμή που θα μπεις μέσα στην Μεγάλη Πυραμίδα του Χέοπα. Από το σημείο αυτό και μετά το παιγνίδι κυριολεκτικά σε καθηλώνει, σε μαγνητίζει, και δεν θα μπορείς με τίποτα να ξεκολλήσεις από τον υπολογιστή σου. Νιώθεις κυριολεκτικά σαν ένας πρωτοπόρος εξερευνητής που κινείσαι μέσα στην Μεγάλη Πυραμίδα του Χέοπα, θαυμάζοντας όλα αυτά που βλέπεις γύρω σου, αλλά και προσπαθώντας να αποκρυπτογραφήσεις τα πολύ καλά κρυμμένα μυστικά της. Δεν ξέρω πόσοι από εσάς έχετε επισκεφθεί τα συγκεκριμένα μνημεία, εγώ πάντως ένιωθα σαν να ήμουν εκεί.

Η δράση του παιγνιδιού είναι πολύ ενδιαφέρουσα, εξαιρετικά δομημένη, και αποτελεί πραγματική πρόκληση για κάθε hardcore adventurer που θέλει να σέβεται τον εαυτό του. Αν πραγματικά έχετε "κότσια", δεν έχετε παρά να προσπαθήσετε να τελειώσετε το Riddle of the Sphinx. Έτσι για να δείτε το πόσο αξίζετε, μια και η δράση του αυτή καθ' αυτή είναι εξαιρετικά δύσκολη. Με άλλα λόγια το παιγνίδι ανήκει στο ανώτατο επίπεδο δυσκολίας, και μαζί με τα εξαιρετικά Ripper και Riven συγκροτούν, αν δεν μου διαφεύγει κάποιο άλλο εξαιρετικά δύσκολο adventure αυτή την στιγμή, την τριάδα των πιο δύσκολων adventures της τελευταίας πενταετίας.

Από την στιγμή που θα μπεις μέσα στην Μεγάλη Πυραμίδα της του Χέοπα, και η οποία σύμφωνα με την επίσημη αρχαιολογική εκδοχή κτίστηκε από τον ίδιο τον Φαραώ Khufu (Χέοπα) που την προόριζε για τον τάφο του, και για πάρα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, θα κινείσαι μέσα σ' αυτή εξερευνώντας την αλλά και προσπαθώντας ταυτόχρονα να αποκρυπτογραφήσεις τα μεγάλα μυστικά που κρύβει.

Από την αίθουσα που αποκαλείται "Great Gallery", το κυρίως πέρασμα οδηγεί σε μία αίθουσα κάτω από την επιφάνεια του εδάφους. Η αίθουσα αυτή αρχικά προοριζόταν για το νεκρικό δωμάτιο του Χέοπα. Μία επικήδεια "βάρκα" που βρέθηκε σε ένα σφραγισμένο υπόγειο στην βάση της πυραμίδας, δείχνει ότι ο Χέοπας μάλλον άλλαξε το μυαλό του και αποφάσισε να θαφτεί σ' ένα δωμάτιο που είναι πολύ ψηλότερα και που τώρα βρίσκεται πίσω από ένα κρυφό διάδρομο και ο οποίος ξεκινά από το Queen's Chamber. Προφανώς πρέπει πάλι να άλλαξε την γνώμη του και αποφάσισε να μεταφέρει τον νεκρικό του θάλαμο ακόμη ψηλότερα, όπου και βρέθηκε η αίθουσα που αποκαλείται King's Chamber, και στην οποία βρέθηκε μία άδεια σαρκοφάγος.

Από αυτά τα δωμάτια, θα ξεκινήσεις για να ανακαλύψεις νέα μυστικά περάσματα και δωμάτια που υπάρχουν μέσα στην Μεγάλη Πυραμίδα. Από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία της δράση του είναι η χρήση ενός remote control robot, όπως ακριβώς αυτά που πραγματικά χρησιμοποιήθηκαν για να εξερευνήσουν τα πολύ μικρά και επικίνδυνα μυστηριώδη περάσματα της Πυραμίδας. Ο σχεδιασμός του παιγνιδιού είναι τόσο ρεαλιστικός όσον αφορά την κίνηση σου μέσα στους διάφορους χώρους της Πυραμίδας, που πραγματικά η κίνηση του μικρού αυτού robot μοιάζει ατελείωτη. Η ουσία της δράσης του παιγνιδιού βρίσκεται σε μία σύνθετη λογική.

Αρχικά πρέπει να ανακαλύψεις τα επτά δωμάτια που βρίσκονται περιμετρικά στο εσωτερικό ενός μυστικού και πολύ καλά κρυμμένου διαδρόμου που ξεκινά από το King's Chamber. Εν συνεχεία πρέπει εξερευνώντας τα να μαζέψεις 5 ειδικά "κλειδιά", ενώ ταυτόχρονα να βρεις και μία σειρά άλλων πολύτιμων αντικειμένων. Παράλληλα πρέπει να εντοπίσεις, και να πάρεις φυσικά μαζί σου, τις 3 από τις 6 tablets που υπάρχουν εδώ και για τις οποίες σου μιλά σ' ένα μήνυμα του ο φίλος σου Gill.

Με την βοήθεια του Translation scroll θα πρέπει να ξεχωρίζεις το ποιες από τις tablets αυτές που βρίσκεις έχουν πάνω τους την κατάρα του Φαραώ, και που όποιος τις ακουμπήσει πεθαίνει, και ποιες όχι. Και φυσικά πρέπει να μελετήσεις καλά τους αστερισμούς που θα δεις την νύχτα από το ιερό Astrological chamber.

Αφού ολοκληρώσεις την εξερεύνηση αυτού του μυστικού διαδρόμου με τα 7 περιμετρικά δωμάτια θα ξαναγυρίσεις στο Queen's chamber και θα μπεις στον μυστικό διάδρομο που αποκάλυψες εκεί. Θα βρεθείς στα ονομαζόμενα Queen's Hidden Chambers. Από εδώ και μέσω ενός ιδιόμορφου ασανσέρ θα κατεβείς στο λεγόμενο Queen's Corridor. Από εδώ έχεις πρόσβαση σε μία νέα σειρά δωματίων. Ένα από αυτά είναι το περίφημο Harp chamber. Εδώ θα αξιοποιήσεις τα 5 ειδικά κλειδιά που έχεις μαζέψει, ώστε να πάρεις το gold harp key, ένα από τα πιο πολύτιμα αντικείμενα του παιγνιδιού. Γυρνώντας πίσω, προς την αρχή του Queen's Corridor, αν προσέξεις καλά, πίσω από το άγαλμα ενός μοναχικού αγάλματος του Χέοπα θα βρεις ένα ακόμη μυστικό πέρασμα και το οποίο οδηγεί στο Funerary Yacht Chamber.

Εδώ θα πρέπει να λύσεις δύο σημαντικούς, και έξυπνους γρίφους. Ο πρώτος έγκειται στο να "περάσεις" μέσω μίας μυστικής πόρτας στο Alligator Cove και απ' όπου θα πάρεις μία ακόμη tablet. Ο δεύτερος έχει να κάνει με το να αποκαλύψεις το άνοιγμα που οδηγεί στον River of Death. Σε δύο από τα υπόγεια σπήλαια που υπάρχουν σ' αυτόν, ένα φανερό και ένα κρυφό, θα βρεις δύο ακόμη tablets. Έτσι θα έχεις βρει και τις 6 tablets που χρειάζεσαι. Ο υπόγειος ποταμός οδηγεί στο επονομαζόμενο Ra Complex, και όπου υπάρχουν οι ωραιότερες τοποθεσίες όλου του παιγνιδιού, αλλά και τρεις εξαιρετικά έξυπνοι γρίφοι.

Αν δεν προσέξετε καλά μπορεί και να "κολλήσετε" εδώ κάτω για πάρα πολύ καιρό. Προσωπικά στον ένα από αυτούς, και ο οποίος αφορά το σε ποια θέση πρέπει να ρυθμίσεις τα 3 metal dials που υπάρχουν στους τοίχους του περίφημου ιερού ναού του Ra, "κόλλησα" για περίπου 4 μέρες μέχρι να συνειδητοποιήσω την λύση του πιο δύσκολου ίσως, και καταραμένα έξυπνου, γρίφου του παιγνιδιού.

Εδώ, στον ιερό ναό του Ra θα αξιοποιήσεις και τις 6 ειδικές tablets, με προσωπογραφίες θεοτήτων της εποχής, ώστε να πάρεις τους 6 περίφημους πάπυρους που αναφέρονται σε μεγάλους και "μυστηριώδεις" πολιτισμούς ή τοποθεσίες (Giza Complex, Mayan Pyramid, Easter Island, Atlantian, Bermuda και Stoenehdge).

Από εδώ θα ξαναγυρίσεις στα Queen's Hidden Chambers όπου και με την βοήθεια ενός ειδικού Cobra wheel θα λειτουργήσεις μία ειδική περιστρεφόμενη βάση, και η οποία θα σου αποκαλύψει τρεις νέες μυστικές αίθουσες. Μία από αυτές οδηγεί στο περίφημο Lotus Dome Chamber. Εδώ θα αξιοποιήσεις το gold harp key και θα αποκαλύψεις ένα ακόμη ασανσέρ. Με την βοήθεια του sacred cull που παίρνεις από ένα άλλο δωμάτιο, θα λειτουργήσεις το ασανσέρ αυτό, και από εδώ θα βρεθείς επιτέλους στον περίφημο Anubis Labyrinth.

Είναι ένα εξαιρετικά μπερδεμένο maze, όπου πρέπει να προσέξεις, και να ταλαιπωρηθείς, πάρα πολύ μέχρι να βρεις την έξοδο στο δωμάτιο με την περίφημη Sacred Pool. Εδώ θ' αντιμετωπίσεις ένα ακόμη πολύ έξυπνο γρίφο ώστε να μπορέσεις να "ξεκλειδώσεις" τις 6 ειδικές gates που πίσω τους είναι κρυμμένα τα 6 περίφημα keys και τα οποία αντιστοιχούν στους πιο πάνω "μυστηριώδεις" πολιτισμούς και τοποθεσίες . Έχοντας τώρα πια τα 6 keys και τους αντίστοιχους πάπυρους, δεν έχεις να κάνεις τίποτα άλλο εδώ, παρά να φύγεις και να πας στο τούνελ που είναι κάτω από την Σφίγγα.

Εδώ διαδραματίζεται το φινάλε του παιγνιδιού. Πρέπει να τοποθετήσεις τα 6 keys στην ειδική πόρτα που βρίσκεται εκεί, ναι είναι πόρτα και όχι κάποιο απλό σχεδιάγραμμα, αλλά με ποια σειρά; Εδώ ακριβώς αποδεικνύεται ότι το πιο σημαντικό ίσως αντικείμενο όλου του παιγνιδιού είναι ένας πάπυρος που οι περισσότεροι παίκτες μπορεί να έχουν προσπεράσει χωρίς να έχουν αντιληφθεί την ύπαρξη του. Κάτω από το τραπέζι με το νερό, απ' όπου και παίρνεις την βενζίνη στην αρχή για να ανάψεις τα φώτα ώστε να μπεις μέσα στα τούνελ της Μεγάλης Πυραμίδας, υπάρχει θαμμένος στην άμμο ο Sacred scroll. Αυτός βασικά, αλλά και σε συνδυασμό με τους άλλους 6 πάπυρους, δείχνει την σειρά με την οποία πρέπει να μπουν τα 6 ειδικά keys. Ανοίγοντας την πόρτα θα αποκαλύψετε ... ε, καλά αυτό θα πρέπει να το βρείτε μόνοι σας.

Οι γρίφοι του παιγνιδιού ποικίλουν σε δυσκολία, υπάρχουν μερικοί που είναι σχετικά απλοί, υπάρχουν όμως και άλλοι που απαιτούν υπομονή, σωστή αξιολόγηση και λεπτομερές κράτημα σημειώσεων. Και φυσικά υπάρχουν και 3-4 που είναι πραγματική κόλαση για οποιοδήποτε μυαλό. Πρέπει να προσέχεις να παρατηρείς, αλλά και να καταγράφεις τα πάντα. Τίποτα απ' όσα βλέπεις δεν είναι τυχαίο. Και η παραμικρή ημερομηνία που θα δεις κάπου, να ξέρεις ότι κάπου αλλού θα παίζει κάποιο ρόλο.

Τα σχεδιαγράμματα, αλλά και οι πάπυροι που θα συναντάς περιέχουν σημαντικές πληροφορίες για βασικά τμήματα της δράσης του παιγνιδιού. Το βασικότερο ίσως πρόβλημα που θα αντιμετωπίσεις, είναι το να μπορέσεις να συνθέτεις κάθε φορά τα στοιχεία που συλλέγεις, δηλαδή να τα αξιοποιείς δημιουργικά. Το Riddle of the Sphinx είναι ένα εξαιρετικά δύσκολο adventure.

Απ' όλους τους γρίφους του παιγνιδιού, θεωρώ σαν τον χειρότερο αυτόν που κάτω στο River of Death, γκρεμίζεις ένα τοίχο για να βρεις από πίσω του μία από τις 6 tablets. Τότε ξαφνικά πετάγεται μπροστά σου μία κόμπρα. Μπορεί μεν να έχεις βρει πιο μπροστά ένα hint για το τι πρέπει να κάνεις σ' αντίστοιχη περίπτωση, στην πράξη όμως την πρώτη φορά που παίζεις το παιγνίδι, και με τον τρόπο που πετάγεται μπροστά σου η κόμπρα αυτή, είναι αδύνατο να αντιδράσεις. Εγώ κυριολεκτικά πάγωσα και φυσικά μετά από μερικά δευτερόλεπτα η κόμπρα με έκανε ...

Καλά, έκανα Load την προηγούμενη θέση, σκέφθηκα πιο ήρεμα, ήπια και λίγο καφέ για να ηρεμήσω από το σοκ, και την δεύτερη φορά που την αντιμετώπισα κατάφερα να την ηρεμήσω. Αν όμως το παιγνίδι ήταν πραγματικότητα, τότε απλά αυτό το review δεν θα γραφόταν ποτέ, μια και η κόμπρα θα με είχε κάνει κολατσιό! Πρόκειται δηλαδή για καταστάσεις που μόνο ο Indiana Jones ξέρει, αλλά και μπορεί, να αντιμετωπίζει σε κλάσματα του δευτερόλεπτου. Πιστεύω ότι στο σημείο αυτό θα μπορούσαν να έχουν σκεφθεί κάτι καλύτερο.

Το φινάλε του παιγνιδιού είναι μία πραγματική αποκάλυψη, αλλά αυτό το αφήνω σε σας. Είμαι σίγουρος ότι θα σας ξαφνιάσει ... αν φυσικά κατορθώσετε να φτάσετε σ' αυτό.

Συνοψίζοντας

θεωρώ το Riddle of the Sphinx σαν το καλύτερο ίσως adventure που έχω δει στο είδος του. Διαθέτει χωρίς καμία αμφιβολία ένα από τα καλύτερα, και πιο καλοδουλεμένα σενάρια που έχουν εμφανιστεί σε computer game και όχι μόνο. Τα γραφικά του αποτελούν το πιο αδύνατο μάλλον σημείο του παιγνιδιού, αλλά είμαι σχεδόν απόλυτα βέβαιος ότι η εξαιρετική από κάθε πλευρά δράση του παιγνιδιού θα σας απορροφήσει ολοκληρωτικά, και θα σας κάνει να ξεχάσετε οποιοδήποτε άλλο πρόβλημα.

Όσοι διαβάσατε αυτό το review, δεν έχετε παρά να τρέξετε να αγοράσετε το παιγνίδι, και να προσπαθήσετε να λύσετε το μεγάλο μυστήριο που κρύβει τελικά η Σφίγγα. Θα συμφωνήσετε μαζί μου ότι το Riddle of the Sphinx είναι ένα πραγματικό και σπάνιο διαμάντι. Σε κάθε περίπτωση αξίζουν πραγματικά συγχαρητήρια στον Jeff και στην Karen Tobler, τους Αυστραλούς δημιουργούς του μοναδικού αυτού παιγνιδιού. Το ζευγάρι αυτό αφιέρωσε τα τελευταία πέντε χρόνια σε μελέτη και έρευνες σχετικά με τα δύο μεγάλα αυτά μνημεία, και έχουν ενσωματώσει στο παιγνίδι όλες τις τελευταίες ανακαλύψεις των περίφημων μυστικών πόρτων που η επίσημη Αρχαιολογική υπηρεσία της Αιγύπτου δεν άφηνε να τις ανοίξουν (δεν ξέρω αν τελικά τις άνοιξαν ή ακόμη αρνούνται).
Απάντηση

Επιστροφή στο “PC παιχνίδια”