Suzuki DF90 - DF115

Απάντηση
Lakis
Δημοσιεύσεις: 274
Εγγραφή: Τρί Μάιος 25, 2021 10:35 am

Suzuki DF90 - DF115

Δημοσίευση από Lakis »

Επεκτείνοντας τη σειρά των Suzuki DF, οι καινούργιες DF90 και DF115 είναι προϊόντα εμπειρίας από τον σχεδιασμό, την εξέλιξη και την κατασκευή μοτοσικλετών, αυτοκινήτων και εξωλέμβιων. Εμπειρία η οποία έχει οδηγήσει στην κατασκευή μηχανών, φιλικών προς το περιβάλλον που κατακτούν διεθνή βραβεία.

Οι μηχανικοί της Suzuki χρειάστηκε να προχωρήσουν αρκετά για να κρατήσουν τους δυο κινητήρες των 1950 κυβικών όσο πιο συμπαγείς γινόταν. Η μετάδοση κίνησης από τον στρόφαλο στον κεντρικό άξονα με γρανάζια και από τον στρόφαλο στον εκκεντροφόρο, με συνδυασμό γραναζιών αλυσίδας, δημιούργησε ένα συμπαγές σύνολο με βελτιωμένες επιδόσεις. Επίσης, οι μηχανικοί της Suzuki εργάστηκαν σκληρά για να κάνουν τις μηχανές αυτές όσο το δυνατόν πιο αθόρυβες. Ο συνδυασμός μεγαλυτέρου σιγαστήρα, άκαμπτου-μπλοκ μηχανής, συστήματος στήριξης μηχανής και χαμηλού ρελαντί (620 σ.α.λ.) έχει σαν αποτέλεσμα μειωμένο θόρυβο και κραδασμούς. Η ισχύς του κινητήρα μεταφέρεται στην έλικα που έχει μεγάλη διάμετρο (14 inches) με σχέση μετάδοσης 2,59 : 1.

Οι DF90 και DF115 όχι μόνο ξεπερνούν τις προδιαγραφές καυσαερίων 2006 EPA, αλλά συμμορφώνονται και με τις προδιαγραφές 2008 CARB (κανονισμοί εκπομπών καυσαερίων για την πολιτεία της California, που είναι κατά 65% μειωμένες σε σχέση με τις 2006 EPA -κανονισμοί εκπομπών καυσαερίων για τις Ηνωμένες Πολιτείες).

Οι σημαντικές παράμετροι που ελήφθησαν υπόψη κατά τον σχεδιασμό των DF90 και DF115 ήταν οι εξής:
  • Δημιουργία συνολικού σχεδιασμού όσο το δυνατόν πιο συμπαγούς.
  • Χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
  • Χαμηλό επίπεδο θορύβου και κραδασμών.
  • Προσφορά στον καταναλωτή ενός εξωλέμβιου που του παρέχει την μεγαλύτερη δυνατή ισχύ και τις καλύτερες επιδόσεις.
  • Ενσωμάτωση συστήματος ψεκασμού πολλαπλών σημείων σε τετράχρονο κινητήρα.
  • Συμμόρφωση με τις προδιαγραφές καυσαερίων CARB (California), που θα ισχύσουν το 2008, και με τις προδιαγραφές ΕΡΑ 2006.
Παράλληλα με τη δημιουργία «καθαρών» εξωλέμβιων, ένας άλλος σημαντικός στόχος που έθεσαν οι μηχανικοί της Suzuki ήταν η κατασκευή ενός όσο το δυνατόν πιο συμπαγούς κινητήρα. Οι DF90 και DF115 ξεπέρασαν τις προσδοκίες τους. Ο συνολικός σχεδιασμός ακολουθεί τις γραμμές των προηγούμενων DF. Το αποτέλεσμα αυτό επιτεύχθηκε με τη χρησιμοποίηση γραναζιών στη μετάδοση της κίνησης από τον στρόφαλο στον κεντρικό άξονα, μετατοπίζοντας τον στρόφαλο πιο μπροστά, και με τη χρησιμοποίηση συνδυασμού γραναζιών αλυσίδας, για τη μετάδοση της κίνησης από τον στρόφαλο στους εκκεντροφόρους, επιτυγχάνοντας έτσι μικρότερο μέγεθος γραναζιών, εκκεντροφόρου, κεφαλής και καπακιού κεφαλής.
Οι DF90 και DF115 διαθέτουν κεφαλή παρόμοιας σχεδίασης με τις DF40 - DF50, με δυο εκκεντροφόρους και τέσσερεις βαλβίδες στον κύλινδρο.

Για να μειωθούν οι συνολικές διαστάσεις, ο στρόφαλος μετατοπίστηκε προς τα εμπρός και η κίνηση μεταδίδεται στον κεντρικό άξονα με γρανάζια και μειωμένη σχέση. Για πρώτη φορά σε εξωλέμβιο χρησιμοποιείται μετάδοση στους εκκεντροφόρους με γρανάζια και αλυσίδα. Η μετάδοση αυτή έχει τα εξής πλεονεκτήματα: Χρήση μικρότερων γραναζιών, μικρότερης αλυσίδας και μικρότερης περιεχόμενης γωνίας βαλβίδων, με αποτέλεσμα «ρηχότερο» θάλαμο καύσης, άρα καλύτερη απόδοση. Την ισχυρή αλυσίδα των εκκεντροφόρων κρατάει τεντωμένη ένας υδραυλικός τεντωτήρας. Το σύστημα αυτό εξασφαλίζει λειτουργία χωρίς προβλήματα και χωρίς συντήρηση για πολλά χρόνια.

Η μείωση της σχέσης μετάδοσης στα γρανάζια του στρόφαλου είναι της τάξης του 1.25 : 1, ενώ η μείωση στο πόδι είναι 2,08 : 1, με πλεονέκτημα τη χρήση έλικας με μεγαλύτερο βήμα και διάμετρο.

Συγκρινόμενο με προηγούμενες εξωλέμβιες, το σύστημα μετάδοσης της κίνησης έχει σαν αποτέλεσμα να μεταφέρεται το κέντρο βάρους προς τα εμπρός, επιτρέποντας στα πάνω σινεμπλόκ να βρίσκονται κοντά στο κέντρο εφαρμογής της ροπής στρέψης. Έτσι, τα σινεμπλόκ καταπονούνται λιγότερο και οι κραδασμοί που δημιουργούνται είναι σαφώς λιγότεροι.

Σύστημα τροφοδοσίας

Οι DF90 και DF115 διαθέτουν αντλία βενζίνης με διάφραγμα που παίρνει κίνηση από τον εκκεντροφόρο. Πραγματοποιείται ψύξη με θαλασσινό νερό, ενώ όλα τα εξαρτήματα της τροφοδοσίας είναι τοποθετημένα πάνω στην πολλαπλή εισαγωγής.

Πολλαπλή εισαγωγής

Η πολλαπλή εισαγωγής είναι κατασκευασμένη από κράμα αλουμινίου. Ολόκληρο το σύστημα είναι συναρμολογημένο με μια συμπαγή μονάδα, εύκολη στη συντήρηση. Ένα νέο σύστημα εξαερισμού έχει σχεδιαστεί ώστε να πιέζει τον αέρα από το εσωτερικό του καπακιού του βολάν προς τα έξω. Το βολάν, που είναι εφοδιασμένο με πτερύγια, κυκλοφορεί τον αέρα από το μπλοκ της μηχανής, μέσω του καπακιού του βολάν. Κατ' αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται μικρότερη θερμοκρασία αέρα εισαγωγής, με αποτέλεσμα βελτιωμένες επιδόσεις και αξιοπιστία των ηλεκτρονικών εξαρτημάτων.
Φρέσκος αέρας μπαίνει από το πίσω και πάνω μέρος του καπακιού της μηχανής, ενώ ο σιγαστήρας είναι σχεδιασμένος με τρόπο που να ελαττώνει τον θόρυβο του αέρα εισαγωγής.

Διαδοχικός ψεκασμός πολλαπλών σημείων

Οι DF90 και DF115 χρησιμοποιούν τον ίδιο ψεκασμό πολλαπλών σημείων με τις DF40-50 και DF60-70. Ο ψεκασμός αυτός εξασφαλίζει ότι οι μελλοντικές προδιαγραφές καυσαερίων θα υπερκαλύπτονται.

Η μονάδα ηλεκτρονικού ελέγχου (ECM) ελέγχει την ανάφλεξη και την παροχή καύσιμου σε όλες τις συνθήκες λειτουργίας. Το ECM «παρακολουθεί» συνεχώς τις σημαντικές πληροφορίες που παρέχονται από μια σειρά αισθητήρων οι οποίοι βρίσκονται σε βασικά σημεία της μηχανής. Το σύστημα των αισθητήρων περιλαμβάνει: Αισθητήρα πίεσης στην πολλαπλή εισαγωγής, αισθητήρα θέσης εκκεντροφόρου, αισθητήρα θερμοκρασίας αέρα εισαγωγής, αισθητήρα θερμοκρασίας κυλίνδρου, αισθητήρα θέσης στροφάλου και αισθητήρα θερμοκρασίας εξάτμισης. Οι πληροφορίες από όλους αυτούς τους αισθητήρες συγκεντρώνονται σε έναν επεξεργαστή ο οποίος υπολογίζει στιγμιαία την ποσότητα του καύσιμου που πρέπει να εκχυθεί με ψηλή πίεση σε συγκεκριμένο κύλινδρο.

Οι DF90 και DF115 επίσης ενσωματώνουν τη χρήση συστήματος ελέγχου στροφών ρελαντί (I.AC.). Έτσι, επιτυγχάνεται σταθερό ρελαντί κατά τη λειτουργία και ψηλό ρελαντί κατά το ξεκίνημα. Για τον σκοπό αυτόν χρησιμοποιείται μια σωληνοειδής βαλβίδα, η οποία αυξομειώνει την παροχή αέρα, κρατώντας έτσι το ρελαντί στις 620 στροφές. Η παροχή αυξάνεται όταν οι στροφές πέφτουν, ενώ μειώνεται όταν οι στροφές ανεβαίνουν. Κατά το ξεκίνημα η βαλβίδα ανοίγει εντελώς, ώστε το ρελαντί να ανέβει και να επιτευχθεί έτσι ομαλή προθέρμανση της μηχανής. Επιπλέον, το I.A.C. φροντίζει για την ομαλή μείωση των στροφών σε περίπτωση που το γκάζι κλείσει απότομα.

Οι αναθυμιάσεις που παράγονται κατά τη διάρκεια της λειτουργίας στον στροφαλοθάλαμο διαχωρίζονται σε υγρά και αέρια συστατικά. Κατόπιν, τα αέρια οδηγούνται στον σιγαστήρα, όπου αναμιγνύονται με φρέσκο αέρα, και στη συνέχεια στους θαλάμους καύσης και όχι στο περιβάλλον, με αποτέλεσμα να μην μολύνεται η ατμόσφαιρα.

Εναλλάκτης μεγάλης ισχύος

Οι DF90 και DF115 είναι εφοδιασμένες με εναλλάκτη που παράγει 40Α για τις αυξημένες ανάγκες του ECM. Οι DF90 και DF115 είναι οι πρώτες Suzuki που χρησιμοποιούνται με 1,4 kW μίζα.

Μοντέρνα σχεδίαση με εύκολη πρόσβαση για συντήρηση

Οι DF90 και DF115 χαρακτηρίζονται από μοντέρνα σχεδίαση. Οι απλές σχεδιαστικές γραμμές προδιαθέτουν για την ομαλή λειτουργία τους. Η λεκάνη της μηχανής χωρίζεται σε δυο μέρη, τα οποία ενώνονται μεταξύ τους σε τρία σημεία. Επιτυγχάνεται, έτσι, εύκολη πρόσβαση για συντήρηση. Οι αλλαγές του λαδιού γίνονται ευκολότερες από την τάπα που βρίσκεται στο μπροστινό μέρος του κάρτερ, ακόμα και με τη μηχανή σηκωμένη τέρμα πάνω.

Η τάπα πλήρωσης λαδιού είναι στο πάνω μέρος του μπλοκ για εύκολο συμπλήρωμα. Η βαλβίδα πίεσης νερού βρίσκεται στο κάρτερ, αλλά το καπάκι της βρίσκεται εξωτερικά, έτσι ώστε να μην χρειάζεται να βγει το μπλοκ για να επιθεωρηθεί.

Power Trim + Tilt

Τα μπρακέτα αλλάζουν και χρησιμοποιούνται PTT με ένα έμβολο.

Στροφόμετρο – Πολυόργανο

Οι DF90 και DF115 είναι εφοδιασμένες με ένα στροφόμετρο – πολυόργανο, που ελέγχει όλες τις βασικές λειτουργίες και παρέχει πλήρη πληροφόρηση για την κατάσταση της μηχανής. Το πολυόργανο παρακολουθεί τυχόν ανωμαλίες κατά τη λειτουργία της μηχανής και ειδοποιεί με τον κατάλληλο τρόπο, όταν ένα πρόβλημα εμφανίζεται. Έτσι, μπορούν να ληφθούν από τον χειριστή τα κατάλληλα μέτρα.
Συμπερασματικά, μπορούμε να πούμε πως η Suzuki κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον στον τομέα της τεχνολογίας, ενώ δίνει νέα πνοή στον ιδιαίτερα αυξημένο ανταγωνισμό.

Απάντηση

Επιστροφή στο “Σκάφος, πλοία”