Κινητήρας MerCruiser Diesel D1.7L DTI

Απάντηση
Lakis
Δημοσιεύσεις: 261
Εγγραφή: Τρί Μάιος 25, 2021 10:35 am

Κινητήρας MerCruiser Diesel D1.7L DTI

Δημοσίευση από Lakis »

Η μεγάλη δραστηριότητα της Mercury – MerCruiser στον τομέα των εξελιγμένων κινητήρων Diesel, για τις ανάγκες των σύγχρονων σκαφών, αντιπροσωπεύεται σε όλο της το μεγαλείο στο νέο κινητήρα D1.7L DTI.

Η MerCruiser με τον συγκεκριμένο κινητήρα απευθύνεται σε ένα μεγάλο κοινό που διαθέτει μικρά σκάφη και επιθυμεί κινητήρα Diesel.
Συγκεκριμένα, μέχρι σήμερα, οι ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής από 5.5 έως 7 μέτρα συχνά απέφευγαν τους κινητήρες Diesel, εξαιτίας των μεγάλων διαστάσεων, του μεγάλου βάρους, αλλά και του μεγάλου κόστους. Αυτό πλέον ανατρέπεται από τη MerCruiser, η οποία προσέθεσε στη συλλογή σύγχρονων κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου που διαθέτει ακόμα έναν κινητήρα πετρελαίου, που υπόσχεται να αυξήσει το προβάδισμά της. Το σκεπτικό είναι απλό, το έργο όμως όχι και τόσο. Η κατασκευή ενός πετρελαιοκινητήρα με κύρια χαρακτηριστικά το μικρό μέγεθος, το μικρό βάρος και τη μεγάλη απόδοση της βενζίνης, για σκάφη από 5.5 μέχρι 7 μέτρα, με υψηλές αποδόσεις, χωρίς να «χρεοκοπήσει» ο αγοραστής, επειδή προτίμησε Diesel, δεν είναι εύκολη υπόθεση.

Το αποτέλεσμα έγινε γνωστό για πρώτη φορά στο κέντρο δοκιμών MerCabo, στη Florida των ΗΠΑ. Ας ξεκινήσουμε όμως από τη θεωρία.
Ο κινητήρας έπρεπε να είναι στο μέγεθος του κλασσικού και ιδιαίτερα «μαζεμένου» τετρακύλινδρου 135 hp της MerCruiser, ώστε να είναι εύκολη η τοποθέτησή του σε σκάφη με μικρό μηχανοστάσιο (ορισμένα σκάφη δεξιά και αριστερά του μηχανοστασίου διαθέτουν καθίσματα ή χώρο για ψάρεμα, έτσι ο κινητήρας πρέπει να είναι όσο μικρότερος γίνεται). Επίσης, αυτό το μέγεθος διευκολύνει την εγκατάσταση δύο κινητήρων σε μεγαλύτερα σκάφη (6.5 – 8 μ.) και την απευθείας αντικατάσταση παλαιών τετρακύλινδων και V-6/8 κινητήρων βενζίνης.

MerCruiser D1.7L DTI

Ο D1.7L DTI είναι πιο κοντός στο μήκος από τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα (ολικό μήκος κάτω από 800mm), ελάχιστα πιο φαρδύς, ενώ ζυγίζει 280 κιλά περίπου. Διαθέτει πόδι και καθρέπτη, turbo και intercooler με κλειστό κύκλωμα ψύξης γλυκού νερού και 120 ίππους στις 4400 στροφές.
Οι 16 βαλβίδες και οι 2 εκκεντροφόροι επικεφαλής αυξάνουν τη δύναμη στις ψηλές στροφές για γραμμική απόδοση, χωρίς «κρεμάσματα». Επιπλέον διαθέτει άμεσο ψεκασμό χωρίς προθέρμανση για γρήγορη εκκίνηση, υποθαλάσσια καθαρή εξάτμιση και μηχανική, ευκολοσυντήρητη αντλία πετρελαίου Bosch.

Ο νέος κινητήρας, στα πλαίσια της εξελιγμένης και καθαρής τεχνολογίας του, διαθέτει μονό ιμάντα σερπαντινέ με ζωή 1000 ωρών, ενσωματωμένο φίλτρο πετρελαίου με εύκολη εξαέρωση και αποστράγγιξη και υδραυλικό τιμόνι.
Το πόδι του, το γνωστό Alpha One, είναι υδροδυναμικό, ελαφρύ και δεν παρουσιάζει ιδιαίτερα προβλήματα. Το Alpha θα συνοδεύει το νέο κινητήρα με επιλογή από 4 μειώσεις για διαφορετικές εφαρμογές, καθώς και με τις καλύτερες προπέλες σε αλουμίνιο και ανοξείδωτο ατσάλι τριών, τεσσάρων και πέντε πτερυγίων.
  • Η πράξη
Το τελικό αποτέλεσμα δοκιμάστηκε εντατικά στην Αμερική τον προηγούμενο μήνα. Το σκάφος ήταν ένα τυπικό σπορ 6 μέτρων, με γάστρα βαθύ V και βάρος περίπου 1350 κιλά. Τα υπόλοιπα στοιχεία της δοκιμής είναι τα εξής: 4 επιβαίνοντες, 80 λίτρα καύσιμο, καλός καιρός, 35 βαθμοί θερμοκρασία.

Επιδόσεις
  • Μέγιστη ταχύτητα: 33.2 knots / 38.2 mph στις 4.350 rpm.
  • Οικονομική ταχύτητα: 25.5 knots / 29.4 mph στις 3.750 rpm.
  • Ταχύτητα στις 3.000 rpm (69% του maximum): 21.5 knots / 24.8 mph.
  • Κατανάλωση (περίπου): 17.8 λίτρα / ώρα στις 3.750 rpm, δηλαδή 0.69 λίτρα / ν.μ. με 25.5 knots
Ο κινητήρας ενεργοποιείται άμεσα και διατηρεί αθόρυβο και ήπιο ρελαντί. Το πόδι δέχεται τις ταχύτητες με μεγάλη ευκολία, καθιστώντας τους χειρισμούς απλή υπόθεση. Ο κινητήρας επιταχύνει άμεσα και «νευρικά», χωρίς καπνούς και κομπιάσματα. Το σκάφος πλανάρισε γρήγορα και έφτασε τους 18 κόμβους (20.7 μίλια) σε 6.5-7'', αποδεικνύοντας ότι ο συγκεκριμένος Diesel είναι ιδανικός για σκι και θαλάσσια σπορ.

Πολύ χαμηλά, στις 3000 στροφές, κράτησε ταχύτητα 21.5 κόμβων και στις 3750 ταξίδευε με 25.5 κόμβους -ταχύτητα καλύτερη από αντίστοιχους και μεγαλύτερους βενζινοκινητήρες. Η κατανάλωση ήταν ελάχιστη, με κάθε σύγκριση, σε όλες τις στροφές.

Ο κινητήρας έχει δοκιμαστεί εντατικά στα κέντρα δοκιμών MerCruiser στην Αμερική και θα παρουσιαστεί επίσημα στο ναυτικό σαλόνι της Γένοβας. Βρίσκεται ήδη σε παραγωγή και, όπως μας δήλωσε η Μotocraft, η πώλησή του θα αρχίσει γύρω στον Φεβρουάριο, ενώ η τιμή του θα είναι ιδιαίτερα ελκυστική. Επίσης, ετοιμάζεται η ένταξη του κινητήρα στα υπάρχοντα προγράμματα απόσυρσης.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Τύπος κινητήρα: MerCruiser D1.7L DTI. Κύλινδροι: 4. Κυβισμός: 1.7 L (1.686cc). Βαλβίδες: 4κυλ. - 2 Εκκεντροφόροι επικεφαλής. Ιπποδύναμη: 120 hp / 4.400 rpm. Ροπή: 254 ν-μ / 2.400 rpm. Σχέση συμπίεσης: 17.2:1. Τροφοδοσία / Aναπνοή: Άμεσος ψεκασμός με turbo / intercooler. Βάρος: 280 κιλά περίπου με πόδι Alpha και καθρέπτη.

Πληροφορίες: MOTOCRAFT, τηλέφωνο 210. 9850.587.

Απάντηση

Επιστροφή στο “Σκάφος, πλοία”