Yamaha XT660R: Για να... κόβεις κίνηση

Απάντηση
Lakis
Δημοσιεύσεις: 281
Εγγραφή: Τρί Μάιος 25, 2021 10:35 am

Yamaha XT660R: Για να... κόβεις κίνηση

Δημοσίευση από Lakis »

Χαμηλόροπος κινητήρας

Εφοδιασμένο με τον τετραβάλβιδο κινητήρα των 660 κ.εκ., το ΧΤ660R κινεί τα 165 κιλά του με ευκολία, εκμεταλλευόμενο την ελαστικότητα του μονοκύλινδρου εργοστασίου παραγωγής ενέργειας. Το κιβώτιό του είναι εύχρηστο, οι σχέσεις κουμπώνουν χωρίς ασάφειες και συνεργάζεται πλήρως με το μαλακό συμπλέκτη. Την τροφοδοσία του αναλαμβάνει το σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού της Mikuni, που στοχεύει στον περιορισμό των βλαβερών ρύπων, αλλά και στην καλύτερη καύση. Η κατανάλωσή του κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα, για τα δεδομένα της κατηγορίας, γεγονός που το κάνει προσιτό για την καθημερινή μετακίνηση, ακόμη και για τους φανατικούς... χιλιομετροφάγους.

Προσιτή ανάρτηση

Το πιρούνι του συμπιέζεται προοδευτικά, ελαφρώς πιο απότομα στην αρχή της διαδρομής του, γεγονός που γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ της άνεσης του αναβάτη και των επιδόσεων, όσον αφορά στην πρόσφυση των ελαστικών. Το πίσω αμορτισέρ είναι ελαφρώς πιο σκληρό, αλλά παρ' όλα αυτά δεν σε ταλαιπωρεί στα σαμάρια και τις εγκάρσιες τομές του δρόμου. Το σετ των αναρτήσεων σ’ αφήνει ικανοποιημένο στις μετακινήσεις σου στην άσφαλτο, ενώ παράλληλα σου επιτρέπει να περάσεις κάποιο χωματόδρομο με μεγαλύτερη άνεση, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μπορείς να αυξήσεις το ρυθμό σου. Αν το κάνεις, τότε το όριο θέτουν τα ελαστικά, τα οποία αδυνατούν να προσφέρουν σε αξιοσημείωτο βαθμό στην παροχή της απαραίτητης πρόσφυσης για ασφαλή οδήγηση.

Εργονομία

Η θέση οδήγησης δεν αφήνει πολλά περιθώρια για αρνητικά σχόλια. Τα κάτω άκρα πέφτουν σε βολική θέση, ελαφρώς ανοιχτά λόγω του σχήματος του ρεζερβουάρ. Τα χέρια βρίσκουν... μόνα τους τη θέση στο φαρδύ τιμόνι, επιτρέποντας την όρθια στάση του κορμού. Σε καλή θέση κάθεται κι ο συνεπιβάτης, με τα πόδια του σε πρακτική γωνία, ενώ μπορεί να κρατηθεί σωστά από τις δύο χειρολαβές. Η μικρή μάσκα προσφέρει ικανοποιητική προστασία από τον αέρα, ωστόσο μία ελαφρώς υψηλότερη ζελατίνα (από τον προαιρετικό εξοπλισμό του) θα ενισχύσει περισσότερο το τουριστικό του DNA.

Καλή οδική συμπεριφορά

Σαφώς, το υγρόψυκτο ΧΤ660R είναι κλάσεις ανώτερο από τον αερόψυκτο πρόγονό του. Βασικό του ατού αποτελεί η σταθερότητα του συνόλου, τόσο στην ευθεία όσο και στις στροφές. Σ’ αυτό συντελεί σημαντικά η γεωμετρία του, που συνάδει πλήρως με την αρχιτεκτονική του πλαισίου. Ακόμη κι όταν οδηγείς σε υψηλή ταχύτητα, κοντά στην τελική του (175 χλμ./ώρα), το Yamaha παραμένει ακλόνητο σαν βράχος. Μόλις μπεις σε φιδίσια διαδρομή, αντιλαμβάνεσαι ότι υπακούει πειθήνια στις εντολές σου και δεν ταράζεται η ηρεμία του συνόλου από τη συνεχή εναλλαγή κατεύθυνσης. Η τελευταία του σχέση αργεί κάπως να φορτώσει, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι ιδιαίτερα μακριά. Οι αναρτήσεις του συμβάλλουν με το δικό τους τρόπο στην καλή οδική συμπεριφορά, παρέχοντας επαρκή πληροφόρηση για την πρόσφυση των ελαστικών. Τα τελευταία κερδίζουν τις εντυπώσεις, χωρίς να υπερέχουν αισθητά σε κάποιον τομέα. Στην καλή άσφαλτο σ’ αφήνουν πραγματικά έκπληκτο, ωστόσο στις μέτριες καταστάσεις η προειδοποίησή τους είναι κάπως απότομη. Τα φρένα του είναι καλά, ωστόσο υστερούν σε αρχικό δάγκωμα, ενώ το εμπρός απαιτεί περισσότερη πίεση στη μανέτα για να αποφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Σωστά εξοπλισμένο

Οι ανανεωμένοι (από το 2004) διακόπτες του είναι πρακτικοί και εύκολοι στο χειρισμό τους. Το ταμπλό των οργάνων παρέχει τις απαραίτητες ενδείξεις στην οθόνη των υγρών κρυστάλλων. Πολύ καλή είναι η ποιότητα της ταπετσαρίας της σέλας, ωστόσο, αν βραχεί, κρατούν νερό οι ραφές της. Πλούσιος είναι ο προαιρετικός του εξοπλισμός, που περιλαμβάνει χούφτες, διαφορετικές ζελατίνες για τη μάσκα, carbon προστατευτικά στα μαρσπιέ, κ.π. Σε συνδυασμό με την ελκυστική τιμή του, αποτελεί μία ενδιαφέρουσα επιλογή, με καλή μεταπωλητική αξία.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Yamaha”