Yamaha YZF 450: Ευκολοδήγητο

Απάντηση
Lakis
Δημοσιεύσεις: 281
Εγγραφή: Τρί Μάιος 25, 2021 10:35 am

Yamaha YZF 450: Ευκολοδήγητο

Δημοσίευση από Lakis »

Τα τελευταία δύο χρόνια η Yamaha έχει πραγματοποιήσει μικρές πλην ουσιαστικές αλλαγές στο τετράχρονο YZF, εστιάζοντας την προσοχή της στην ομαλοποίηση της ισχύος και την καλύτερη οδική συμπεριφορά της μοτοσικλέτας, στοιχεία που αποφέρουν ταχύτερους χρόνους στο γυρολόγιο των αθλητών. Φέτος η νέα YZF διαθέτει ελαφρύτερο εμπρός σύστημα, αναβαθμισμένο πίσω αμορτισέρ, νέο σιγαστήρα στην εξάτμιση, μικρές αλλαγές σε κινητήρα (κιβώτιο και ηλεκτρονική ανάφλεξη) και συμπλέκτη. Νέα είναι η μπάρα του τιμονιού, τα κέντρα των τροχών που είναι πιο ελαφρά, η ταπετσαρία της σέλας και τα μαρσπιέ τιτανίου.

Μόλις ανέβεις πάνω στη σέλα του Yamaha, νιώθεις αμέσως ότι βρίσκεσαι πάνω στη δική σου μοτοσικλέτα. Κι αυτό γιατί όλα βρίσκονται ακριβώς εκεί που τα θέλεις, χωρίς να ψάχνεις πού είναι ο λεβιές ταχυτήτων ή πώς να βολευτείς πάνω στη σέλα. Απλώς κάθεσαι και δένεις αρμονικά με το καλοστημένο σύνολο. Ο κινητήρας ζωντανεύει χωρίς δισταγμό και η μανιβέλα δεν χρειάζεται πόδι... δεκαθλητή για να κατέβει.

Το πρώτο στοιχείο που κερδίζει τις εντυπώσεις είναι η ομαλή απόδοση της ισχύος σε όλο το φάσμα των στροφών. Ο κινητήρας δεν ξεσπάει σε κάποιο συγκεκριμένο σημείο, γεγονός που σου κάνει εύκολη τη ζωή, ιδίως όταν το τερέν είναι ιδιότροπο. Ο μαλακός συμπλέκτης συνεργάζεται άψογα με το σαφέστατο κιβώτιο· ως αποτέλεσμα, δεν βρίσκεσαι προ εκπλήξεως ακόμη και στις πιο δύσκολες στιγμές. Δύναμη υπάρχει παντού και δεν μένεις, απλώς είναι λειτουργική και δεν σου... μακραίνει τα χέρια. Σύντομα διαπιστώνεις ότι μπορείς να αυξήσεις το ρυθμό σου και να πιέσεις τα όριά σου, διατηρώντας τις δυνάμεις σου σε ένα λογικό επίπεδο, σε αντίθεση με άλλες μοτοσικλέτες της κατηγορίας. Όλα αυτά είναι αποτέλεσμα της νέας ηλεκτρονικής ανάφλεξης, η οποία έχει εξημερώσει τον ατίθασο χαρακτήρα του, κάνοντάς το ιδιαίτερα φιλικό και προσιτό.
Οι αναρτήσεις του σε γενικές γραμμές έχουν μέτρια σκληρότητα, τουλάχιστον ως έχει η ρύθμισή τους στη στάνταρ μορφή.

Το πιρούνι είναι προοδευτικό και σου δίνει πολύ καλή πληροφόρηση όσον αφορά στο πάτημα του εμπρός τροχού και μπορείς να βασίζεσαι σ' αυτό για να πιέσεις όλο και περισσότερο τα όριά σου. Ακόμη κι όταν φρενάρεις απότομα, καταφέρνει να διαβάσει σωστά τις ανωμαλίες του τερέν και παρέχει την απαραίτητη πρόσφυση, χωρίς να εμφανίζει την τάση να σου διπλώσει τον τροχό. Εξίσου καλή είναι η συμπεριφορά του πίσω αμορτισέρ κι αυτό το διαπιστώνεις περισσότερο κατά την έξοδό σου από τις στροφές, όταν η ισχύς μετατρέπεται σε ωφέλιμη ώθηση, χωρίς να ταλαιπωρείσαι. Η γεωμετρία του (γωνία κάστερ 26,8 μοιρών, τρέιλ 115,3 χλστ. και το μεταξόνιο των 1.494 χλστ.) δεν είναι απόλυτη, αλλά ούτε κι αργή, στοιχείο που δίνει μεγαλύτερη σιγουριά στο χομπίστα, χωρίς να καθυστερεί τον έμπειρο οδηγό.

Τα φρένα του είναι ισχυρά, με καλή αίσθηση και προοδευτικότητα. Στο σύνολό τους σε αφήνουν ικανοποιημένο, εφόσον μπορείς να επιβραδύνεις κατάλληλα χωρίς να παραμονεύει το αιφνιδιαστικό μπλοκάρισμα των τροχών. Επιπλέον, οι επιδόσεις τους παραμένουν καλές, χωρίς να επηρεάζονται αρνητικά από τη συχνή χρήση.

Συνολικά, η εταιρεία των τριών διαπασών έχει κατασκευάσει μία ευκολοδήγητη μοτοσικλέτα, που πλέον γίνεται προσιτή σε μεγαλύτερο ποσοστό αναβατών. Από την άλλη πλευρά, παραμένει ισχυρή, γεγονός που αποδεικνύεται όταν βρεθεί στα χέρια ικανών αναβατών.

Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφερθεί το γεγονός ότι ο πολυπρωταθλητής Λευτέρης Καρέτσος χρησιμοποιεί ακριβώς την ίδια μοτοσικλέτα στη φετινή σεζόν, χωρίς να κάνει κάποια ουσιαστική αλλαγή. Δηλώνει, μάλιστα, ότι η μοτοσικλέτα είναι τόσο καλή που τελικά δεν χρειάζεται να επέμβει κανείς για να την κάνει ταχύτερη.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Yamaha”