Tascam DP-006

Απάντηση
Anita
Δημοσιεύσεις: 167
Εγγραφή: Παρ Οκτ 22, 2021 3:55 pm

Tascam DP-006

Δημοσίευση από Anita »

Καταρχάς, εκτιμώ ότι η Tascam εξακολουθεί να κάνει τον κόπο να κατασκευάζει συσκευές εγγραφής πολλαπλών κομματιών Hardware! Μπορούν να είναι εξαιρετικά χρήσιμα για μια ροή εργασίας σύνθεσης τραγουδιών και επίδειξης.

Ερευνώντας ποιο σύστημα πολλαπλών κομματιών να αγοράσω, εξέτασα εκτενώς τη φορητή σειρά Tascam, καθώς και τη γραμμή ζουμ των φορητών συσκευών εγγραφής πολλαπλών κομματιών. Έχω ήδη ένα Tascam dr-40 που νιώθω πολύ χαρούμενος που έχω για την ηχογράφηση ζωντανών παραστάσεων και σημειώσεων και ιδεών. Έχει φανταστικό συνδυασμό ποιότητας και επιλογών, αλλά η ικανότητά του σε multitrack ισοδυναμεί βασικά με μια συσκευή εγγραφής δύο κομματιών, με ένα τραγούδι και μια αναπαραγωγή. Αυτό απαιτεί ένα mixdown (γνωστός και ως "αναπήδηση") για κάθε νέο κομμάτι. Για την πραγματική ροή εργασιών επίδειξης τραγουδιού μου, το βρίσκω πολύ πιο εύκολο να έχω περισσότερα από δύο κομμάτια ταυτόχρονης αναπαραγωγής! Δεύτερον, κατά τη σύνταξη ενός τραγουδιού επίδειξης, είναι πολύ πιο εύκολο να μπορείς να κάνεις ουρά και να ηχογραφήσεις σε διαφορετικό κομμάτι σε ένα συγκεκριμένο σημείο ενός τραγουδιού. Στο dr-40, ωστόσο, πρέπει να παίξετε το καθένα μέχρι το τέλος από την αρχή. Αυτό έχει τα πλεονεκτήματά του, μην με παρεξηγείτε. Πραγματικά σε αναγκάζει να συγκεντρώσεις τα πράγματά σου και να ξέρεις πραγματικά το τραγούδι σου μέσα και έξω. Αλλά μπορεί επίσης να κάνει τη δημιουργία μιας ποιοτικής επίδειξης πολύ πιο κουραστική και αγχωτική. Εάν το dr-40 μου επέτρεπε να χωρίσω τα δύο στερεοφωνικά κομμάτια σε δύο μονοφωνικά κομμάτια ή ακόμα και σε ένα μονοφωνικό και ένα στερεοφωνικό κομμάτι, και μου επέτρεπε να ηχογραφώ από μια θέση σε σειρά, τότε θα ταίριαζε σε όλες τις ανάγκες μου. Αλλά δεν είναι έτσι εδώ που είμαι... και μου επέτρεψε να ηχογραφώ από μια θέση στην ουρά, τότε θα κάλυπτε όλες τις ανάγκες μου. Αλλά δεν είναι έτσι εδώ που είμαι... και μου επέτρεψε να ηχογραφώ από μια θέση στην ουρά, τότε θα κάλυπτε όλες τις ανάγκες μου. Αλλά δεν είναι έτσι εδώ που είμαι...

Αν και εκτιμώ την εγγραφή διαφανών αρχείων WAV με ζουμ, μελετώντας τα εγχειρίδια χρήσης τους, τα βρήκα απίστευτα κουραστικά και μπερδεμένα στη λειτουργία τους λόγω έλλειψης ειδικών χειριστηρίων. Ηχογραφώ μόνο με πραγματικά όργανα, επομένως τα πρόσθετα χαρακτηριστικά του zoom και των boss recorders δεν με γοητεύουν, και ειλικρινά δίνουν στις μονάδες μια πολυπλοκότητα που με αφήνει να αισθάνομαι ανήσυχος. Αυτό βασικά μου άφησε τις μονάδες Tascam ως την πιο άμεση επιλογή υλικού.

Εξετάζοντας τη γραμμή Tascam, εξέτασα αυτή τη μονάδα, το dp-006 καθώς και τα μεγαλύτερα αδέρφια του, το dp-008ex και το dp-03sd. Κατέληξα να πάω με το dp-006 για τους εξής λόγους:

Πρώτον, και οι τρεις συσκευές εγγραφής διαθέτουν μικρόφωνα με βάση τη φορητή σειρά μικροφώνων Dr recorder, η ποιότητα του ήχου του οποίου είναι πραγματικά πολύ καλή. Ωστόσο, η τοποθέτηση μικροφώνου είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για την επίτευξη καλής εγγραφής. Πιο σημαντικό από τον τύπο του μικροφώνου και την ποιότητα των προενισχυτών, κ.λπ. Τα μόνα πιο σημαντικά πράγματα είναι το περιβάλλον και η ίδια η πηγή ήχου, που ουσιαστικά ισοδυναμεί με ποιοτική απόδοση και σύνθεση. Προκαλώντας σύγχυση, ούτε το dp-008ex ούτε το dp-03sd έχουν επιλογή τοποθέτησης σε τρίποδο όπως το dp-006! Αυτό υπονομεύει την ικανότητά μας να μεγιστοποιούμε την ποιότητα εγγραφής μέσω της κατάλληλης τοποθέτησης μικροφώνου. Το dp-008ex και το dp-03sd έχουν ενσωματωμένους προενισχυτές μικροφώνου, τους οποίους θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε για να εμποδίσετε οτιδήποτε στην αξιοπρεπή τοποθέτηση του μικροφώνου. Ενώ το dp-006 δεν διαθέτει ενσωματωμένο προενισχυτή μικροφώνου, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα εσωτερικά του μικρόφωνα με μέγιστο αποτέλεσμα. Περισσότερα μικρόφωνα σημαίνει περισσότερο εξοπλισμό και περισσότερη πολυπλοκότητα στη ρύθμιση, γεγονός που δημιουργεί μεγαλύτερη αναστολή στη ροή εργασίας. Εάν χρειάζεται, μπορούμε πάντα να προσθέσουμε έναν εξωλέμβιο μίκτη που τροφοδοτεί το dp-006 για να χρησιμοποιήσουμε εξωτερικά μικρόφωνα.

Δεύτερον, το dp-006 έχει πολύ καλύτερη διάρκεια μπαταρίας από το μεγαλύτερο αδερφάκι του. Έχει πολύ πιο φορητό αποτύπωμα. Αυτό σημαίνει ότι είναι πιο πιθανό να το κρατήσω μαζί μου και να το χρησιμοποιήσω πραγματικά στο μέγιστο των δυνατοτήτων του! Το dp-03sd απαιτεί τροφοδοσία εναλλασσόμενου ρεύματος, γεγονός που περιορίζει δραστικά τη χρήση του ως φορητής συσκευής και περιορίζει περαιτέρω τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει πλήρως τα εσωτερικά του μικρόφωνα. Το dp-03sd είναι ειλικρινά πιθανώς πολύ μεγάλο για να εξετάσει οποιαδήποτε σοβαρή τοποθέτηση των εσωτερικών του μικροφώνων παρέχοντας μια επιλογή τοποθέτησης σε τρίποδο, και έτσι τα εσωτερικά μικρόφωνα δεν έχουν νόημα για αυτό. Το dp-008ex χρειάζεται πολύ την ίδια βάση σπειρώματος τρίποδου που έχει το dp-006!

Τρίτον, όταν ηχογραφώ σόλο μου αρέσει να έχω την επιλογή του τηλεχειριστηρίου. Είναι ενδιαφέρον ότι το dp-008ex και το dp-03sd χρησιμοποιούν διαφορετικές επιλογές ποδοδιακόπτη. Το πρώτο χρησιμοποιεί έναν τυπικό ποδοδιακόπτη μιας λειτουργίας Jack τετάρτων ιντσών, ενώ το δεύτερο χρησιμοποιεί τον ποδοδιακόπτη Tascams RC 3F, τον οποίο ήδη έχω. Στο τέλος, ωστόσο, αποφάσισα ότι κανένας ποδοδιακόπτης και η καλύτερη τοποθέτηση μικροφώνου ήταν πολύ πιο σημαντική. Σε αυτό το σημείο, η καλή τοποθέτηση μικροφώνου συνήθως αφήνει τη συσκευή εγγραφής σε σχετικά εύκολη απόσταση εργασίας για μένα, εξαλείφοντας ουσιαστικά την ανάγκη για ποδοδιακόπτη εξαρχής.

Τέταρτον, και τελευταίο, το dp-006 δεν έχει κανένα εφέ ή EQ επί του σκάφους. Διαθέτει μόνο χειριστήρια στάθμης και λεκάνης, τα οποία είναι εύκολα τα πιο σημαντικά χειριστήρια που χρειαζόμαστε για να προσδιορίσουμε τις δυνατότητες ενός καλού μείγματος. Μετά από αυτό, έχουμε EQ, και μετά έχουμε εφέ. Με μπερδεύει το γεγονός ότι το dp-008ex και το dp-03sd αφιερώνουν ένα πολύτιμο χειριστήριο υλικού σε μια αποστολή Reverb! Το τμήμα EQ τους, αν και είναι αξιοθαύμαστο για μερικές πρόχειρες τροποποιήσεις, δεν παρέχει επαρκείς επιλογές για να κάνετε οποιαδήποτε σοβαρή μίξη. Νιώθω ότι παρέχει μια επικίνδυνη απόσπαση της προσοχής. Το dp008ex και το dp03sd θα εξυπηρετούνταν πολύ καλύτερα με την αντικατάσταση του αποκλειστικού κουμπιού Reverb με ένα αποκλειστικό αντιστοιχιζόμενο κουμπί EQ για ένα ευέλικτο τμήμα EQ, με εύκολη αντήχηση ή εφέ και ακόμη και διακόπτη παράκαμψης EQ για να ακούτε το πολύ σημαντικό σήμα στεγνώματος. Το dp-006, στα προηγούμενα τόσο το EQ όσο και το Reverb ή άλλα εφέ όπως η συμπίεση, απαιτεί πραγματικά και μας επιτρέπει να εστιάσουμε στην καλή ποιότητα εγγραφής από την αρχή, εστιάζοντας στην τοποθέτηση μικροφώνου, στο περιβάλλον εγγραφής στο οποίο έχουμε πολύ μεγαλύτερη ευελιξία λόγω της φορητότητας του DP-006, και στο τέλος, περισσότερη εστίαση στην απόδοση και τη σύνθεση. Στη συνέχεια, μπορούμε να εξάγουμε όλα τα ολοκληρωμένα κομμάτια σε έναν σταθμό εργασίας ψηφιακού ήχου για πολύ πιο ισχυρή επεξεργασία EQ και άλλων εφέ. Αν και κατά ειρωνικό τρόπο, οι πραγματικά καλές λήψεις χρειάζονται πολύ λιγότερες όσον αφορά την περίπλοκη δουλειά μετά την παραγωγή! περισσότερη εστίαση στην απόδοση και τη σύνθεση. Στη συνέχεια, μπορούμε να εξάγουμε όλα τα ολοκληρωμένα κομμάτια σε έναν σταθμό εργασίας ψηφιακού ήχου για πολύ πιο ισχυρή επεξεργασία EQ και άλλων εφέ. Αν και κατά ειρωνικό τρόπο, οι πραγματικά καλές λήψεις χρειάζονται πολύ λιγότερες όσον αφορά την περίπλοκη δουλειά μετά την παραγωγή! περισσότερη εστίαση στην απόδοση και τη σύνθεση. Στη συνέχεια, μπορούμε να εξάγουμε όλα τα ολοκληρωμένα κομμάτια σε έναν σταθμό εργασίας ψηφιακού ήχου για πολύ πιο ισχυρή επεξεργασία EQ και άλλων εφέ. Αν και κατά ειρωνικό τρόπο, οι πραγματικά καλές λήψεις χρειάζονται πολύ λιγότερες όσον αφορά την περίπλοκη δουλειά μετά την παραγωγή!

Παρόλο που το να έχεις μόνο έξι κομμάτια έναντι οκτώ φαίνεται περιορισμένο, είναι στην πραγματικότητα ακόμη πιο περιορισμένο από αυτό, επειδή είναι βασικά μια συσκευή εγγραφής τεσσάρων κομματιών με δύο στερεοφωνικά κομμάτια που μπορούν να αντιστοιχιστούν ως μονοφωνικά κομμάτια. Αυτό παρέχει τις πιθανές διαμορφώσεις τεσσάρων μονοφωνικών κομματιών, 3 μονοφωνικών κομματιών και ενός στερεοφωνικού κομματιού ή δύο μονοφωνικών κομματιών και δύο στερεοφωνικών κομματιών. Αυτό μου προσφέρει μια τεράστια αναβάθμιση σε σχέση με την εξαιρετικά περιορισμένη εγγραφή δύο κομματιών της κατά τα άλλα φανταστικής φορητής συσκευής εγγραφής dr-40.

Αν κάποιος πιστεύει ότι αυτή η μονάδα είναι πολύ περιορισμένη, συνιστώ ανεπιφύλακτα να διαβάσει την ενότητα "εφαρμογές" στον ιστότοπο του προϊόντος Tascam dp-006. Παρέχει ένα φανταστικό παράδειγμα σεναρίου χρήσης και ροής εργασίας που καταγράφει όλες τις δυνατότητες αυτού του μικρού φορητού στούντιο ηχογράφησης! Εάν η Tascam έφτιαχνε ποτέ μια έκδοση 8 κομματιών αυτής της συσκευής που επέτρεπε επίσης τον έλεγχο με τον ποδοδιακόπτη rc3f, τότε θα έριχνα πάνω της όπως ο Tigger από τον Winnie the Pooh!

Αυτό θα μπορούσε να είναι μια απίστευτη μονάδα εάν επέτρεπαν επίσης την εγγραφή 24-bit και είχαν αποκλειστικές εξόδους αριστερής/μονοφωνικής και δεξιάς γραμμής για εξωλέμβια εφέ ή/και EQ.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Συσκευές Εγγραφής Ήχου”