Η θαλάσσια ζωή στον Ατλαντικό χρειάζεται καλύτερη προστασία από την αύξηση της ναυτιλίας

Απάντηση
Giannis
Δημοσιεύσεις: 106
Εγγραφή: Κυρ Απρ 10, 2022 4:24 pm

Η θαλάσσια ζωή στον Ατλαντικό χρειάζεται καλύτερη προστασία από την αύξηση της ναυτιλίας

Δημοσίευση από Giannis »

Νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Πόρτσμουθ έδειξε δραματική αύξηση στη ναυτιλία στον Βορειοανατολικό Ατλαντικό. Οι επιστήμονες προειδοποιούν ότι απαιτείται περισσότερη παρακολούθηση στην περιοχή για να συμβάλει στην προστασία της θαλάσσιας ζωής στο μητρώο κινδύνου.

Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Πόρτσμουθ ανακάλυψαν ότι τα ποσοστά ναυτιλίας στην περιοχή του Βορειοανατολικού Ατλαντικού αυξήθηκαν κατά 34% σε μια πενταετία.

Ακόμη πιο αξιοσημείωτο και μείζονος σημασίας για τους επιστήμονες είναι ο ρυθμός ανάπτυξης της ναυτιλίας στις Θαλάσσιες Προστατευόμενες Περιοχές. Η ανάλυση των κινήσεων των αγγείων σε αυτά τα ευαίσθητα περιβάλλοντα δείχνει αύξηση 73% την ίδια χρονική περίοδο.

Η έκθεση, η οποία δημοσιεύτηκε στο Marine Pollution Bulletin , είναι η πρώτη λεπτομερής έρευνα της ναυτιλιακής δραστηριότητας στον Βορειοανατολικό Ατλαντικό. Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν δεδομένα από περισσότερες από 530 εκατομμύρια θέσεις σκαφών που καταγράφηκαν από τα συστήματα αυτόματης αναγνώρισης (AIS). Εξέτασαν την αλλαγή στη ναυτιλία μεταξύ 2013 και 2017 σε δέκα διαφορετικούς τύπους σκαφών.

Συνολικά η περιοχή μελέτης κάλυψε 1,1 εκατομμύρια km 2 , συμπεριλαμβανομένων των υδάτων ανοιχτά του Βελγίου, της Δανίας, της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ισλανδίας, της Ιρλανδίας, της Ολλανδίας, της Νορβηγίας, της Πορτογαλίας, της Ισπανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου

Ο επικεφαλής συγγραφέας, Τζέιμς Ρόμπινς από το Ινστιτούτο Θαλάσσιων Επιστημών στο Πανεπιστήμιο του Πόρτσμουθ, δήλωσε: «Αυτή η αλλαγή είναι πιθανό να ασκήσει μεγαλύτερη πίεση στο θαλάσσιο περιβάλλον και, κατά συνέπεια, μπορεί να έχει επιπτώσεις στη διατήρηση των εκτεθειμένων και ειδών που κινδυνεύουν .

«Απαιτείται ανανεωμένη προσπάθεια παρακολούθησης για να διασφαλιστεί ότι τα προστατευτικά μέτρα είναι επαρκή για τη διατήρηση των απειλούμενων ειδών σε ένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον, όπου το αποτύπωμα των ανθρώπινων δραστηριοτήτων επεκτείνεται».

Αυτή η αύξηση της κυκλοφορίας σε θαλάσσιες προστατευόμενες περιοχές , μπορεί να έχει συνέπειες για τα ίδια τα είδη που αυτές οι περιοχές έχουν οριστεί να προστατεύουν. Η ναυτιλία μπορεί να έχει μεγάλη ποικιλία επιπτώσεων στο θαλάσσιο περιβάλλον, με μερικές από τις ισχυρότερες ανησυχίες που σχετίζονται με την εξάπλωση μη αυτόχθονων ειδών , τον θόρυβο, τη χημική και ατμοσφαιρική ρύπανση, τις συγκρούσεις με την άγρια ​​ζωή και τα θαλάσσια απορρίμματα.

Η ναυτιλία έχει βρεθεί ότι είναι μια πιθανή μέθοδος ακούσιας μετακίνησης για περισσότερα από τα μισά μη αυτόχθονα είδη στα ευρωπαϊκά ύδατα (Katsanevakis et al., 2013). Μόλις εισαχθεί, το είδος μπορεί να γίνει εγκατεστημένο και επεμβατικό, έχοντας συχνά αρνητικό αντίκτυπο στα οικοσυστήματα στα οποία εισβάλλουν. Τα χωροκατακτητικά είδη αναγνωρίζονται από τη Σύμβαση για τη Βιοποικιλότητα ως μία από τις μεγαλύτερες απειλές για την παγκόσμια βιοποικιλότητα.

Η Δρ Sarah Marley, Επισκέπτρια Ερευνήτρια στο Πανεπιστήμιο του Πόρτσμουθ και Λέκτορας στο Rural College της Σκωτίας, είπε: «Η ναυτιλία είναι η πιο διαδεδομένη ανθρώπινη δραστηριότητα στους ωκεανούς μας, που φέρει πληθώρα απειλών—από ανεπαίσθητες επιπτώσεις όπως η υποβρύχια ηχορύπανση έως δραματικά αποτελέσματα όταν πλοία χτυπούν φάλαινες. Πρέπει να καταλάβουμε πότε και πού γίνεται η ναυτιλία προκειμένου να μετριαστούν καλύτερα αυτοί οι κίνδυνοι».

Μερικές από τις μεγαλύτερες αυξήσεις στη ναυτιλία σημειώθηκαν σε περιοχές κοντά στις ισπανικές ακτές. Το Espacio Marino de la Costa da Morte σημείωσε αύξηση 413% στη δραστηριότητα των πλοίων. Είναι μια περιοχή που προορίζεται για την προστασία των θαλάσσιων πτηνών. Αρκετές περιοχές που περιβάλλουν τις Εβρίδες στα ανοιχτά της δυτικής ακτής της Σκωτίας σημείωσαν επίσης αύξηση στη ναυτιλία. Υπήρξε αύξηση 463% γύρω από τις Εσωτερικές Εβρίδες και τις Μίνχες, μια ζώνη που προορίζεται για την προστασία των φώκαινων του λιμανιού. Το γιλέκο Vadehavet med Ribe Å, Tved Å og Varde Å για το Vard στα ανοικτά των ακτών της Δανίας, όπου προστατεύονται τα ψάρια, οι φώκιες και οι φώκιες του λιμανιού, σημείωσαν αύξηση 443% στις κινήσεις των πλοίων.

Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Πόρτσμουθ καλούν τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παρακολουθούν στενά τις αυξήσεις στη ναυτιλία. Πιστεύουν ότι καθώς η αύξηση του ανθρώπινου πληθυσμού οδηγεί την περαιτέρω ανάπτυξη και το διεθνές εμπόριο , είναι πιθανό ότι η ναυτιλία θα συνεχίσει να εντατικοποιείται. Οι τρέχουσες προβλέψεις είναι για παγκόσμια αύξηση μεταξύ 240% και 1209% έως το 2050.

Ο καθηγητής Alex Ford, από το Ινστιτούτο Θαλάσσιων Επιστημών του Πανεπιστημίου, δήλωσε: «Δεδομένων των καλά τεκμηριωμένων επιπτώσεων που μπορεί να έχει η ναυτιλία στο θαλάσσιο περιβάλλον, είναι σημαντικό να συνεχίσει να παρακολουθείται αυτή η κατάσταση—ιδιαίτερα σε περιοχές που έχουν καθοριστεί για την προστασία ευάλωτων ειδών και οικοσυστήματα που μπορεί ήδη να βρίσκονται υπό πίεση».
Απάντηση

Επιστροφή στο “Βιολογία”