Η Ευρώπη αναγκάζει τον επανασχεδιασμό του ιστότοπου της Amazon

Απάντηση
Areti
Δημοσιεύσεις: 95
Εγγραφή: Κυρ Σεπ 11, 2022 12:24 pm

Η Ευρώπη αναγκάζει τον επανασχεδιασμό του ιστότοπου της Amazon

Δημοσίευση από Areti »

Η επικεφαλής ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης Margrethe Vestager αναγκάζει την Amazon, τη μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής στον κόσμο, να επανασχεδιάσει τον ιστότοπό της με τρόπο πιο δίκαιο για τους μικρούς πωλητές, μετά την αποτυχία της πρώτης συμφωνίας διακανονισμού της τον Ιούλιο.

Η αντιμονοπωλιακή αστυνομία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχει εγκλωβιστεί σε μια μακροχρόνια μάχη με την Amazon για το πώς να ανανεώσει τον ιστότοπο με τρόπο που να διασφαλίζει ότι οι μικρότεροι πωλητές μπορούν να ανταγωνιστούν δίκαια τα προϊόντα που πωλούνται απευθείας από τον ίδιο τον κολοσσό του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Το πρόβλημα ανταγωνισμού που προσπαθεί να λύσει η Vestager είναι αν η Amazon κάνει κατάχρηση της πανταχού παρουσίας της ως πλατφόρμας για να δώσει αδικαιολόγητη προβολή στις οθόνες ιστού στα δικά της προϊόντα - ή σε αυτά που πωλούνται από εταιρείες με ειδικές συμφωνίες με την Amazon - εις βάρος ανεξάρτητων αντιπάλων. Η Δανή αρχή επιβολής διερευνά πώς η εταιρεία χρησιμοποιεί μη δημόσια δεδομένα για να σχεδιάσει προϊόντα που ανταγωνίζονται αυτά των πωλητών. Επίσης, μελετά εάν υπάρχει άδικη αυτοπροτίμηση στον τρόπο με τον οποίο η Amazon παρουσιάζει τους πωλητές στη λειτουργία «Προσθήκη στο καλάθι», γνωστή αλλιώς ως κουμπί «Κουτί αγοράς».

Μια πρώτη προσπάθεια να κλείσει τις δίδυμες έρευνες της Επιτροπής σχετικά με τις πρακτικές της Amazon απέτυχε τον Ιούλιο, όταν μια προσφορά διακανονισμού επικρίθηκε από τους αγωνιστές ως «ασαφής και γεμάτη κενά». Ο Vestager είπε στο POLITICO τον περασμένο μήνα ότι υπήρχε «περιθώριο βελτίωσης» στην αρχική συμφωνία που έκλεισε με τον αμερικανικό τεχνολογικό γίγαντα.

Τώρα κάνει μια δεύτερη κίνηση. Την περασμένη εβδομάδα, οι Βρυξέλλες κυκλοφόρησαν μια αναθεωρημένη προσφορά διακανονισμού σε ανταγωνιστές και πελάτες της αγοράς, σύμφωνα με δύο άτομα που μίλησαν στο POLITICO υπό τον όρο της ανωνυμίας, επειδή η διαδικασία καλύπτεται από εμπιστευτικότητα.

Η θεμελιώδης λογική των βελτιώσεων που προτείνονται σε αυτή τη δεύτερη προσπάθεια είναι να διασφαλιστεί ότι οι χρήστες του Amazon μπορούν να βρίσκουν προϊόντα από τρίτους πωλητές πιο εύκολα, αντί να χρειάζεται να μετακινηθούν πιο κάτω στη σελίδα για να βρουν μια συμφωνία που θα ήθελαν να κλείσουν. Αυτό θα περιλαμβάνει ένα δευτερεύον κουτί αγοράς που θα παρουσιάζεται πιο ευδιάκριτα και χωρίς διατύπωση που μπορεί να αποκλείσει τους αγοραστές. Ένα κλασικό παράδειγμα τέτοιας αρνητικής διατύπωσης είναι μια προσφορά με την ένδειξη «Πρόθυμος να περιμένει;» που θα ήταν ένας τρόπος αποτροπής των αγοραστών.

Μένει τώρα να δούμε αν οι αντίπαλοι της Amazon και οι ομάδες της κοινωνίας των πολιτών θα εντυπωσιαστούν από αυτή τη δεύτερη προσπάθεια δημιουργίας ιστοτόπου από την Vestager και την Amazon.

Αυτή είναι η πιο προηγμένη έρευνα Big Tech των Βρυξελλών και βρίσκεται στα γραφεία των αρχών επιβολής του ανταγωνισμού της ΕΕ από το 2020, όταν η Επιτροπή εξέδωσε φύλλο χρέωσης κατά της Amazon για χρήση μη δημόσιας δεδομένων που συγκεντρώθηκαν από πωλήσεις τρίτων στην πλατφόρμα της — όπως είδη πουλάει καλά — να αρχίσει να σχεδιάζει τα δικά της προϊόντα και να ανταγωνίζεται απευθείας τους πωλητές.

Ταυτόχρονα, οι αξιωματούχοι ξεκίνησαν επίσης έρευνα για το Buy Box της Amazon, το οποίο έχει επίσης υποβληθεί σε πρόστιμο ρεκόρ 1,13 δισεκατομμυρίων ευρώ για παρόμοιες ανησυχίες από την ιταλική αρχή ανταγωνισμού πέρυσι.

Η Vestager αντιμετώπισε προηγουμένως την Amazon ως μέρος μιας υπόθεσης υψηλού προφίλ στην οποία οι Βρυξέλλες στόχευσαν τα φορολογικά οφέλη της εταιρείας στο Λουξεμβούργο, χαρακτηρίζοντάς τα ως μια μορφή παράνομης κρατικής ενίσχυσης. Ωστόσο, τα δικαστήρια της ΕΕ διέλυσαν τα πορίσματα του Vestager , επικρίνοντας την ανάλυση της Επιτροπής.

Μια συμφωνία διευθέτησης μεταξύ της Επιτροπής και της Amazon αυτή τη φορά θα βοηθούσε την Vestager να αποφύγει μια δυνητικά μώλωπες δικαστική διαμάχη με έναν από τους πιο ισχυρούς οργανισμούς στον κόσμο, ενώ παράλληλα θα προστατεύει την Amazon από μελλοντικές αξιώσεις αποζημίωσης για τις πρακτικές που εξετάζονται.

Ένας εκπρόσωπος της Επιτροπής δήλωσε την Τετάρτη ότι αυτή τη στιγμή «εξετάζει όλα τα σχόλια των ενδιαφερομένων σε σχέση με τις προτεινόμενες δεσμεύσεις». Εκπρόσωπος της Amazon είπε ότι θα συνεχίσει να «συνεργάζεται εποικοδομητικά με την Επιτροπή για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες της».
Απάντηση

Επιστροφή στο “Web design”