Η κρυφή μάχη για την επιβίωση του βενζινάδικου

Απάντηση
Areti
Δημοσιεύσεις: 92
Εγγραφή: Κυρ Σεπ 11, 2022 12:24 pm

Η κρυφή μάχη για την επιβίωση του βενζινάδικου

Δημοσίευση από Areti »

Στα πιο απομακρυσμένα προάστια του Ντένβερ, ακριβώς έξω από το Interstate 25 βρίσκεται ένα βενζινάδικο που ονομάζεται Kum & Go που δεν μοιάζει με ζώνη μάχης. Αλλά είναι.

Ένα στοιχείο είναι εμφανές καθώς κοιτάζετε γύρω σας κατά τη διάρκεια των βαρετών λεπτών που χρειάζονται για να γεμίσετε τη δεξαμενή σας. Στη γωνία του οικοπέδου σαν εκ των υστέρων σκέψη υπάρχουν τέσσερις κάθετες κόκκινες πλάκες.

Είναι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, ικανοί να αναβιώσουν ένα EV και την μπαταρία του σε περίπου μισή ώρα. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι θα μπορούσαν να είναι το πιο ενοχλητικό πράγμα που έχει ποτέ αντιμετωπίσει αυτό το αιωνόβιο εξάρτημα του αμερικανικού δρόμου: το βενζινάδικο. Καθώς περισσότεροι Αμερικανοί οδηγούν τα γυαλιστερά καινούργια ηλεκτρικά οχήματά τους στον αυτοκινητόδρομο και αναρωτιούνται πού να πάνε όταν η μπαταρία πλησιάζει σε άδεια, οι σταθμοί φόρτισης είναι οι παράγοντες ενός επαναστατικού γεμίσματος — όχι γαλονιών αλλά κιλοβάτ, όχι πεντάλεπτων «στάσεων» αλλά μισών -Ώρες «εμπειρίες» που θα μπορούσαν να μεταμορφώσουν εντελώς το τενόρο του road trip.

Αυτές οι αντλίες και τα βύσματα αντικριστά στην άσφαλτο είναι επίσης τοτέμ μιας αόρατης μάχης. Δύο τιτάνες του ενεργειακού τομέα - ηλεκτρικές εταιρείες και βενζινάδικα - συνυπάρχουν ειρηνικά για έναν αιώνα, αλλά τώρα βρίσκονται να διεκδικούν το δικαίωμα να εξυπηρετούν ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων. Μόνο τους τελευταίους εννέα μήνες, οι αυτοκινητοβιομηχανίες πούλησαν πάνω από 576.000 EVs, ένα άλμα 70 τοις εκατό σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αυτοκινήτων Kelley Blue Book. Μια έκρηξη επενδύσεων τόσο σε οχήματα όσο και σε φορτιστές από τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τις ομοσπονδιακές αρχές υποδηλώνουν ότι αυτό είναι μόνο η αρχή. Η Ford και η General Motors, οι δύο μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Αμερικής, και η κυβέρνηση Μπάιντεν έχουν συνενωθεί γύρω από τον στόχο να ηλεκτροδοτήσουν τα μισά νέα αυτοκίνητα μέχρι το 2030.

Κρίσιμο για αυτό το μέλλον είναι ένα πανεθνικό δίκτυο σταθμών φόρτισης. Ποιος ελέγχει αυτούς τους σταθμούς και το καύσιμο που διέρχεται από αυτούς είναι το σημείο ανάφλεξης μιας μάχης μεταξύ του ηλεκτρικού και του ψιλικατζίδικου. Το αποτέλεσμα θα επηρεάσει πού χρεώνουν οι Αμερικανοί τα EV τους και πόσα πληρώνουν.

Καθώς τόσο τα βενζινάδικα όσο και οι εταιρείες παραγωγής ενέργειας κρέμονται από το ηλεκτρικό όχημα, ο αγώνας έχει γίνει άσχημος. Μάλιστα, τα κεφάλια έχουν ήδη κυλήσει. Μια εταιρεία ηλεκτρικής ενέργειας, η Νότια Καλιφόρνια Edison, ανάγκασε την παραίτηση ενός βασικού εκπροσώπου συμφερόντων για να γονατίσει τη βιομηχανία πρατηρίων καθώς το Κογκρέσο εξέταζε το δικομματικό νομοσχέδιο υποδομής του προέδρου Τζο Μπάιντεν, το οποίο περιελάμβανε 7,5 δισεκατομμύρια δολάρια για σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Το στόμιο των ομοσπονδιακών δολαρίων αυξήθηκε μόνο με την ψήφιση τον Αύγουστο του μεγάλου ομοσπονδιακού νομοσχεδίου για την κλιματική ενέργεια, γεμάτο με κίνητρα για την αναδιάρθρωση της αυτοκινητοβιομηχανίας γύρω από τα EVs.

Αυτή η σύγκρουση μεταξύ ηλεκτρικής ενέργειας και βενζίνης είναι μια απότομη ανακούφιση στο Kum & Go, μια αλυσίδα σχεδόν 400 πρατηρίων καυσίμων και αγορών ευκολίας σε 11 πολιτείες που κάλεσε το ηλεκτρικό όχημα να διαταράξει το επιχειρηματικό του μοντέλο. Το Ουέλινγκτον είναι ο τελευταίος οικισμός του μετρό Ντένβερ πριν οι πεδιάδες εξαπλωθούν βόρεια προς το Ουαϊόμινγκ. Δίπλα στο άλεσμα του I-25, δίπλα σε ένα McDonald's, στέκεται το Kum & Go με την ταμπέλα του να διαφημίζει την τελευταία τιμή για την αμόλυβδη. Είναι ένας από τους έξι σταθμούς Kum & Go στην πολιτεία που έχουν αγκαλιάσει τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων. Άλλες αλυσίδες πρατηρίων καυσίμων φιλοξενούν μερικές φορές σταθμούς φόρτισης που ανήκουν σε κάποιον άλλο, συχνά Tesla. Αλλά η Kum & Go έχει επώνυμα αυτούς τους σταθμούς στον ερυθρόλευκο χρωματικό συνδυασμό της.

Το 2018, η Kum & Go έθεσε ως στόχο «να γίνει γνωστό ως το μέρος που διαθέτει φόρτιση EV», δήλωσε ο Jacob Maass, εμπορικός διευθυντής καυσίμων της εταιρείας. Φέτος, καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν αρχίσει να φαίνονται αναπόφευκτα και η κυβέρνηση Μπάιντεν ξοδεύει πολλά για την κατασκευή ενός δικτύου 500.000 σταθμών γρήγορης φόρτισης, μερικές από τις μεγαλύτερες αλυσίδες τροφοδοσίας καυσίμων της χώρας έχουν συμμετάσχει στην παρέλαση, συμπεριλαμβανομένων των Pilot Co. και 7-Eleven.

Αλλά η επιτυχία εξαρτάται από την επίλυση θεμελιωδών διαφορών σχετικά με το ποιος έχει το δικαίωμα να πουλάει ηλεκτρική ενέργεια και για πόσο.

Η αλυσίδα εφοδιασμού που στηρίζει το βενζινάδικο - ξεκινώντας από τα κοιτάσματα πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας ή του Τέξας και ρέει μέσω μεσάζων σε αυτή τη μεγάλη τιμή στην πινακίδα - γίνεται κάτι εντελώς άλλο στην εποχή των EV. Αυτό που το αντικαθιστά είναι ένα σύστημα εκπληκτικής πολυπλοκότητας. Η τιμή που πληρώνει ένας οικοδεσπότης σταθμού για το νέο καύσιμο καθορίζεται από το ποια από τις 3.000 ηλεκτρικές επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας της Αμερικής τυχαίνει να είναι συνδεδεμένα. Αυτό το σύστημα τιμολόγησης είναι αόρατο στον οδηγό, αλλά παρουσιάζει ένα υπαρξιακό δίλημμα για τους πρατηριούχους. Βρίσκονται στο έλεος ενός αδιαφανούς, άκρως ρυθμισμένου και μονοπωλιακού συστήματος ηλεκτρικής ενέργειας που είναι ακριβώς το αντίθετο από αυτό στο οποίο ευδοκιμούν εδώ και δεκαετίες.

Η φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων περιλαμβάνει «μια δομή της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας που δεν σχεδιάστηκε - και, όπως ήταν αναμενόμενο, δεν είναι συμβατή με τη λιανική αγορά καυσίμων», είπε ο AJ Siccardi, στέλεχος τροφοδοσίας καυσίμων, σε μαρτυρία στο Κογκρέσο το περασμένο καλοκαίρι που προκάλεσε σπινθήρες μεταξύ των δύο στρατοπέδων. .

Είναι πιθανό τα πρατήρια καυσίμων και οι εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας να λύσουν τις διαφωνίες τους, ώστε τα πρατήρια βενζίνης να βγάλουν χρήματα γεμίζοντας μπαταρίες, ενώ επίσης (παραδόξως) θα γίνουν ένα δροσερό μέρος για παρέα. Ή είναι πιθανό το πρατήριο ανεφοδιασμού, όπως το ξέρουμε, να πάψει να υπάρχει, αντικαθιστώντας από αναπλήρωση μπαταριών σε γκαράζ σπιτιών, σε χώρους στάθμευσης στο χώρο εργασίας ή στα Starbucks, ενώ ο οδηγός νοσηλεύει ένα venti latte.

Με άλλα λόγια, αυτοί οι ηλεκτρικοί κύβοι στην άκρη του δρόμου του Κολοράντο είναι είτε τα ντόμινο που πυροδοτούν την επανάσταση του βενζινάδικου, είτε οι ταφόπλακες που σηματοδοτούν τον τάφο του.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Αυτοκίνητα”