Stella Terra: Το SUV με ηλιακή ενέργεια διανύει 620 μίλια στο Μαρόκο χωρίς επαναφόρτιση

Απάντηση
petros
Δημοσιεύσεις: 110
Εγγραφή: Τρί Φεβ 14, 2023 2:21 pm

Stella Terra: Το SUV με ηλιακή ενέργεια διανύει 620 μίλια στο Μαρόκο χωρίς επαναφόρτιση

Δημοσίευση από petros »

Για πάνω από μια εβδομάδα, το διθέσιο SUV οδήγησε 620 μίλια (1.000 χλμ.) από τη βόρεια ακτή του Μαρόκου μέχρι την έρημο Σαχάρα και δεν σταμάτησε ούτε μια φορά για να επαναφορτιστεί. Το αυτοκίνητο μπορεί φαινομενικά να πάει οπουδήποτε, καθώς είναι βατό για μεγάλες αποστάσεις, είναι ελαφρύ και φορτίζει κατά την οδήγηση.

Περιγραφόμενο ως «το πρώτο εκτός δρόμου ηλιακό SUV στον κόσμο», το διθέσιο με το όνομα Stella Terra μπορεί να οδηγήσει μεγάλες αποστάσεις τροφοδοτούμενο εξ ολοκλήρου από τον ήλιο και η αεροδυναμική του σχεδίαση το βοηθάει να μειώνει την αντίσταση ενώ τα ηλιακά πάνελ στην κεκλιμένη οροφή του φορτίζουν το Li- μπαταρία ιόντων.

Το πρωτότυπο παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο και είναι το έργο μιας ομάδας 22 φοιτητών ηλικίας μεταξύ 21 και 25 ετών στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Αϊντχόβεν (TU/e) που το δοκίμασαν στο Μαρόκο νωρίτερα αυτό το μήνα. Για μιάμιση εβδομάδα, οδήγησαν περισσότερα από 620 μίλια σε δύσκολα τοπία ξεκινώντας από την Ταγγέρη, μέσω της οροσειράς των βουνών Rif, το Fes, και κατέληξαν στους αμμώδεις αμμόλοφους της ερήμου Σαχάρα, με το μόνο εμπόδιο να είναι ένα σπασμένο τιμόνι. σύστημα που επιδιορθώθηκε σε τοπικό συνεργείο.

Σύμφωνα με τον Thieme Bosman, τον υπεύθυνο εκδηλώσεων της ομάδας, η Stella Terra δοκιμάστηκε σε κάθε τύπο επιφάνειας καθώς το Μαρόκο έχει ποικιλία τοπίων και διαφορετικές επιφάνειες. Ο Bosman πιστεύει ότι το νόμιμο αυτοκίνητο θα μπορούσε να βοηθήσει στη σύνδεση απομακρυσμένων περιοχών που δεν έχουν καλούς δρόμους και χωρίς ενέργεια.

Το SUV έχει τελική ταχύτητα 90 mph (145 km/h) και σε μια ηλιόλουστη μέρα, έχει αυτονομία 440 μιλίων (710 km) σε κανονικούς δρόμους και περίπου 342 μίλια (550 km) εκτός δρόμου. Το όχημα ζυγίζει 1,2 τόνους και η αυτονομία μπορεί να είναι 50 χιλιόμετρα ή λιγότερο σε συννεφιασμένες συνθήκες.

Προς έκπληξη της ομάδας, το όχημα αποδείχθηκε ότι ήταν κατά το ένα τρίτο πιο αποτελεσματικό και ο Bosman σημειώνει ότι ο ελαφρύς σχεδιασμός του το έκανε λιγότερο επιρρεπές στο να κολλήσει. Ακόμη και ο μετατροπέας του βρέθηκε ότι είναι 97% αποδοτικός στη μετατροπή του ηλιακού φωτός σε ηλεκτρική ενέργεια. Προσθέτει επίσης ότι η ομάδα σχεδίασε τα πάντα από το μηδέν, από την ανάρτηση μέχρι τους μετατροπείς, και στόχος ήταν να κάνει κάθε στοιχείο αποδοτικό, ελαχιστοποιώντας παράλληλα το βάρος του αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με τον τεχνικό διευθυντή της ομάδας, Bob van Ginkel, το πλεονέκτημα της ύπαρξης ηλιακών συλλεκτών στην κορυφή είναι ότι επιτρέπει μια μικρότερη μπαταρία που μπορεί να φορτιστεί ενώ το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κίνηση. Αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο μπορεί να βγει εκτός δρόμου και να πάει σχεδόν παντού χωρίς να χρειάζεται σημεία φόρτισης.

Ενώ το να πάτε οπουδήποτε είναι δυνατό, ο Ginkel σημειώνει επίσης ότι οι σχεδιαστές το κατασκεύασαν με βάση την ιδέα του ηλιακού τροχόσπιτου που είχε κατασκευάσει νωρίτερα το πανεπιστήμιο. Διαθέτει πλήρως ανακλινόμενα καθίσματα και ηλιακούς συλλέκτες που εκτείνονται για να μεγιστοποιήσουν τη φόρτιση και να δημιουργήσουν σκιά ενώ το αυτοκίνητο είναι ακίνητο.

Σύμφωνα με τον Bosman, η TU/e ​​παράγει αυτοκίνητα που είναι 5-10 χρόνια μπροστά από την αγορά, αλλά η πρόκληση είναι να μετατρέψει αυτά τα πρωτότυπα αυτοκίνητα σε οχήματα που μπορούν να παραχθούν μαζικά. Η ομάδα ελπίζει ότι αυτό το πρωτότυπο SUV μπορεί να φτάσει εκεί, καθώς στοχεύει επίσης να εμπνεύσει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να επανεξετάσουν τα σχέδιά τους και να καινοτομήσουν πιο γρήγορα.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Αυτοκίνητα”