Princess 55

Απάντηση
Lakis
Δημοσιεύσεις: 281
Εγγραφή: Τρί Μάιος 25, 2021 10:35 am

Princess 55

Δημοσίευση από Lakis »

Πραγματοποιήσαμε θαλάσσιες δοκιμές σε ένα πολυεστερικό ταχύπλοο σκάφος Princess, στην περιοχή του Goteborg στη Σουηδία.
Οι δοκιμές έγιναν με την ευκαιρία της πρώτης επίσημης παρουσίασης των νέων προηγμένης τεχνολογίας κινητήρων της πολυεθνικής Volvo Penta, των D12. Για τη δοκιμή τους «εμπιστεύτηκαν» ένα σκάφος Princess, ενώ αξίζει να επισημάνουμε ότι η επιλογή του συγκεκριμένου σκάφους πραγματοποιήθηκε βάσει αυστηρών κριτηρίων που έθεσε η σουηδική εταιρεία.

Η Marine Projects είναι ένα μεγάλο ναυπηγείο στο Plymouth της Αγγλίας, με πολλά κέντρα παραγωγής στα περίχωρα της πόλης -ένα επιπλέον βρίσκεται στο λιμάνι του Plymouth, όπου τα υπέροχα αυτά σκάφη παίρνουν την τελική μορφή τους, ενώ υπόκεινται σε εκτεταμένα και πολυποίκιλα tests πριν παραδοθούν.

Το συγκεκριμένο ναυπηγείο λειτουργεί περισσότερα από 30 χρόνια. Ξεκίνησε με τov David King, ο οποίος εξακολουθεί να είναι ο διευθυντής παραγωγής, ενώ απασχολεί περισσότερα από 1000 άτομα, τα οποία είναι υπεύθυνα για μια παραγωγή που ξεπερνά τα 350 yachts ετησίως, με διαφορετικούς σχεδιασμούς και με πολλές παραλλαγές. Επίσης, πολλοί ίσως γνωρίζουν ήδη ότι η Marine Projects ήταν το πρώτο ναυπηγείο στην Ευρώπη που απέκτησε πιστοποίηση CE, το Νοέμβριο του 1996. Επιπλέον, το κάθε σκάφος που κατασκευάζεται είναι εγκεκριμένο με το ISO 9002, εκπληρώνοντας όλα τα ευρωπαϊκά standards.

Η Marine Projects χρησιμοποιεί μόνο υψηλής ποιότητας υλικά, για την κατασκευή των Princess, τα οποία ανήκουν εξ ολοκλήρου στα δικά της τμήματα σχεδίασης και κατασκευής. Αυτό επιτυγχάνεται με τη χρήση CAD-CAM computer για σχεδιασμό και με την ύπαρξη ομάδας συναρμολόγησης automotive και τεχνικής υποστήριξης τόσο υψηλών προδιαγραφών, που μπορεί να συγκριθεί με βιομηχανίες κατά πολύ μεγαλύτερες. Αυτό, ωστόσο, που κάνει τη διαφορά είναι το μεράκι, η έμπνευση και η αποφασιστικότητα των ανθρώπων που εργάζονται στο ναυπηγείο. Κάθε τμήμα της συνολικής γραμμής παραγωγής αποτελείται από μία μικρή ομάδα (συνήθως τρεις ανθρώπους). Η κάθε μία είναι απόλυτα υπεύθυνη για το τμήμα της και το έργο που παράγει, πριν ολοκληρώσει τις εργασίες της και αναλάβει η επόμενη ομάδα, μέχρι τη τελική συναρμολόγηση και από εκεί στα tests και στην παράδοση.
Οι παραπάνω λόγοι εξηγούν γιατί ο σουηδικός κολοσσός Volvo Penta επιλέγει τα σκάφη Princess για την εγκατάσταση των πιο πρόσφατων κινητήρων που προέκυψαν από τη γραμμή παραγωγής.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κατασκευαστής: Μarine Project. Μοντέλο: Princess 55. Πιστοποίηση: CE. Ολικό μήκος: 16,88 μ. Μέγιστο πλάτος: 4,78 μ. Βύθισμα (κενό φορτίου): 1,06 μέτρα. Εκτόπισμα: 15,5 τόνοι. Κρεβάτια: 6 σε τρεις χώρους. Κινητήρες: 2 x D12 Volvo Penta. Βάρος κινητήρωv: 1400 κιλά. Τύπος μετάδοσης κίνησης: Αξονικός. Μέγιστη ταχύτητα: 33,4 κόμβοι. Ταχύτητα κρουαζιέρας: 26,3 κόμβοι. Κατανάλωση καυσίμου με ταχύτητα κρουαζιέρας: 6,7 λίτρα / ώρα περίπου. Δεξαμενή καυσίμου: 1910 λίτρα. Δεξαμενή νερού: 955 λίτρα.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ - Τύπος γάστρας: Πλαναρίσματος. Υλικά κατασκευής: Ενισχυμένος πολυεστέρας. Χαρακτηριστικά στοιχεία κουβέρτας: Μεγάλη επιφάνεια στην πλώρη, με χώρο ηλιοθεραπείας, προστατευόμενη με περιμετρικό ρέλι, και άνετοι πλευρικοί διάδρομοι. Το flybridge διαθέτει μεγάλη και ελεύθερη επιφάνεια και στο κέντρο είναι εγκατεστημένο το πιλοτήριο. Cockpit: Άνετος και μεγάλος χώρος, που περιλαμβάνει, εκτός από το πιλοτήριο, και αναπαυτικό καναπέ. Χαρακτηριστικά πρυμιάς περιοχής: Ιδιαίτερα ευρύχωρη, παρέχει τη δυνατότητα τοποθέτησης μεγάλου τραπεζιού, με αποτέλεσμα τη δημιουργία υπαίθριας τραπεζαρίας. Ο χώρος είναι ελεύθερος επιτρέποντας την εύκολη διέλευση. Διαθέτει επένδυση από ξύλο πολύ καλής ποιότητας, ενώ προσφέρονται και χρήσιμοι αποθηκευτικοί χώροι.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ - Χαρακτηριστικά και διαρρύθμιση: Περιλαμβάνει άνετους χώρους, όπως το ιδιαίτερα μεγάλο σαλόνι με τους αντίστοιχους καναπέδες και τις ξύλινες επιπλοσυνθέσεις με το άψογο φινίρισμα. Δίπλα από το πιλοτήριο συναντάμε ένα επιπλέον καθιστικό, αποτελούμενο από έναν άνετο καναπέ και ένα μεγάλο τραπέζι, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως γραφείο χαρτογράφησης. Σε διαφορετικό επίπεδο είναι εγκατεστημένη η κουζίνα, ο εξοπλισμός της οποίας είναι πλήρης. Οι καμπίνες του σκάφους είναι ευρύχωρες, με πολλούς αποθηκευτικούς χώρους και ντουλάπες. Γενικά, στο εσωτερικό του σκάφους, το φυσικό φως είναι άπλετο και ο εξαερισμός πολύ καλός. Όλες οι μετακινήσεις πραγματοποιούνται με χαρακτηριστική άνεση, δεδομένου ότι οι χώροι είναι μεγάλοι και πλήρως εκμεταλλεύσιμοι, στοιχείο που άλλωστε χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα Princess.

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ

ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΔΟΚΙΜΗΣ - Θάλασσα: Ελαφρώς ταραγμένη. Πλήρωση δεξαμενών καυσίμων: 100%. Πλήρωση δεξαμενών νερού: 100%. Τύπος προπέλας / μέγεθος: 32 x 27 x 4. Mέθοδος μέτρησης ταχύτητας: Με radar. Θερμοκρασία αέρα: 14 βαθμοί Κελσίου. Θερμοκρασία θαλάσσης: 13 βαθμοί Κελσίου.

ΜΕΤΡΗΘΕΙΣΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ - Μέγιστη ταχύτητα: 33.4 κόμβοι στις 2330 στροφές / λεπτό. Ταχύτητα κρουαζιέρας: 26.3 κόμβοι στις 1900 στροφές / λεπτό.

ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ - Ευστάθεια, διακυβέρνηση, στροφή και συμπεριφορά στο κύμα: Την ημέρα της διεξαγωγής των θαλάσσιων δοκιμών επικρατούσε άστατος κυματισμός. Στο σκάφος επέβαιναν αρχικά δύο άτομα, ενώ στη συνέχεια επιβιβάστηκαν πέντε ακόμη -τα αποτελέσματα των δοκιμών αφορούν μόνο την πρώτη περίπτωση. Οι δεξαμενές καυσίμων και νερού ήταν γεμάτες. Η πλοήγηση πραγματοποιήθηκε και από τα δύο πιλοτήρια, του fly και του εσωτερικού. Αρχικά επιχειρήθηκαν οι απαραίτητοι ελιγμοί σε χαμηλές στροφές μέχρι την έξοδό μας από την προβλήτα. Ο χειρισμός ήταν υποδειγματικός. Αργότερα, η ταχύτητα αυξήθηκε και το σκάφος ανέπτυξε ταχύτητα 22 κόμβων στις 1700 στροφές ανά λεπτό, ενώ με την αύξηση 200 στροφών το Princess 55 ανέπτυξε ταχύτητα 26.3 κόμβων, η οποία μπορεί να θεωρηθεί και υπηρεσιακή ταχύτητα.

Σε αυτή την ταχύτητα μετρήθηκε η κατανάλωση, η οποία είναι 6.7 λίτρα ανά ναυτικό μίλι. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε κύκλος στροφής, η τακτική διάμετρος του οποίου ήταν 1 μήκος περίπου, ενώ φάνηκαν και οι πολύ καλές δυνατότητες ελιγμών του σκάφους. Κατόπιν, και με το γκάζι στο φουλ, αναπτύχθηκε ταχύτητα ίση με 33.4 κόμβους στις 2330 σ.α.λ., τιμή η οποία κρίνεται υψηλή. Η κατανάλωση έφτασε τα 8.4 λίτρα ανά ναυτικό μίλι (281.5 λίτρα την ώρα). Η ευστάθεια του σκάφους, τέλος, ήταν πολύ καλή, γεγονός που δεν μας εξέπληξε. Ανταπόκριση τιμονιού και flaps: Χειρισμοί αργοί, αλλά απόλυτα ακριβείς.

Ορατότητα: Το εσωτερικό πιλοτήριο είναι άνετο και με πολύ καλή ορατότητα από όλες τις γωνίες. Επίσης, από το flybridge μπορεί να γίνει απολαυστική πλοήγηση σε ένα πλήρως εξοπλισμένο πιλοτήριο. Πρόσβαση και λειτουργικότητα μηχανοστασίου: Ικανοποιητική και για τους δυο κινητήρες. Ανοίγοντας την καταπακτή του μηχανοστασίου, αντικρίζουμε τους δύο πετρελαιοκινητήρες D12 από τη Volvo Penta, οι οποίοι έδωσαν εξαιρετική ώθηση στο σκάφος. Τα επίπεδα θορύβου σε όλο το εύρος των στροφών κρατήθηκαν σε χαμηλά επίπεδα. Η πρόσβαση στον χώρο για την πραγματοποίηση του service είναι ικανοποιητική.

Με το τέλος των δοκιμών διαπιστώσαμε ότι η εφαρμογή των κινητήρων D12 στο Princess 55 έχει ιδανικά αποτελέσματα. Ωστόσο, η «ένωση» Princess - Volvo Penta έχει δοκιμαστεί και κατά το παρελθόν, ικανοποιώντας τους απαιτητικούς yachtsmen. Εξάλλου, η Marine Projects έχει αποδείξει ότι στόχος της για τη σειρά Princess είναι ο συνδυασμός των πιο εξελιγμένων τεχνολογικών εφαρμογών που υπάρχουν, κάτι το οποίο θα της επιτρέψει να παραμείνει ανταγωνιστική στον κατασκευαστικό χώρο.

Πληροφορίες: ΑMERICAN MARINE, τηλ.: 210. 9699.300.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Σκάφος, πλοία”