NIKON NIKKOR Z 14-30mm f/4 S Ultra-Wide Angle Zoom Lens for Nikon Z Mirrorless Cameras

Απάντηση
Anita
Δημοσιεύσεις: 167
Εγγραφή: Παρ Οκτ 22, 2021 3:55 pm

NIKON NIKKOR Z 14-30mm f/4 S Ultra-Wide Angle Zoom Lens for Nikon Z Mirrorless Cameras

Δημοσίευση από Anita »

Θα ξεκινήσω λέγοντας ότι δεν σχεδίαζα να μου αρέσει αυτός ο φακός. Το βασικό μου παράπονο όταν ανακοινώθηκε αυτός ο φακός ήταν ότι δεν ήταν 11-24mm ή 12-24mm. Ενώ θα ήθελα η Nikon να κυκλοφορήσει τελικά έναν ευρύτερο φακό, έχω καταλήξει στην πεποίθηση ότι βρήκαν μια εξαιρετική ισορροπία σε αυτόν τον φακό.

Ο φακός δεν ζυγίζει σχεδόν τίποτα και δεν καταλαμβάνει πολύ χώρο στην τσάντα χάρη στον συμπαγή σχεδιασμό του που γίνεται ακόμη μικρότερος όταν ρυθμίζετε το ζουμ στη λειτουργία αποθήκευσης (βασικά ανασύρει τον φακό εντελώς). Παρόλα αυτά, η πραγματική κατασκευή είναι αρκετά σταθερή και μπορώ να βεβαιώσω ότι η στεγανοποίηση του καιρού είναι εξαιρετική. Το κύριο πράγμα που κάνει αυτόν τον φακό να ξεχωρίζει είναι η δυνατότητα λήψης τυπικών κυκλικών φίλτρων 82 mm. Από τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, αυτό είναι το μόνο εξαιρετικά ευρύ ζουμ στην αγορά που διαθέτει τόσο 14 χιλιοστά στο φαρδύ άκρο όσο και τη δυνατότητα χρήσης τυπικών κυκλικών φίλτρων. Συγκρίνετε αυτά τα πράγματα και είναι ίσως το πιο πρακτικό ζουμ εξαιρετικά ευρείας γωνίας στην αγορά.

Όλα αυτά θα σημαίνουν ελάχιστα χωρίς απόδοση και φτάνουμε σε ένα μπερδεμένο τσαντάκι εδώ. Όσον αφορά την ευκρίνεια, το 14-30mm f/4 S φαίνεται να είναι πιο ευκρινές σε όλο το πλαίσιο σε όλα τα ανοίγματα από το 14-24mm f/2.8G και κάνει το 16-35mm f/4G να μοιάζει με ένα πλήρες αστείο. Οι επικαλύψεις κάνουν εξαιρετική δουλειά στη διατήρηση της αντίθεσης και στην άμβλυνση της λάμψης. Η χρωματική απόδοση είναι πολύ ακριβής (οι εικόνες που συνοδεύουν αυτήν την κριτική μεταφορτώνονται χωρίς διόρθωση χρώματος χρησιμοποιώντας το προφίλ Camera Neutral). Δεν έχω βρει καμία αξιοσημείωτη χρωματική παρέκκλιση για να μιλήσω. Αυτό μας φέρνει σε βινιέτα και παραμόρφωση.

Ξέρεις αυτό το ρητό που λέει «Δεν μπορείς να έχεις και το κέικ σου και να το φας;»; Με κάθε φακό, θα υπάρξει κάποιου είδους ανταλλαγή. Σε γενικές γραμμές, τα υψηλής ποιότητας, καλά διορθωμένα οπτικά θα έχουν ως αποτέλεσμα την αντιστάθμιση ενός μεγάλου και βαρύ φακού. Ενώ αυτός ο φακός είναι αιχμηρός και υπερέχει σε πολλές οπτικές πλευρές, ο συμπαγής σχεδιασμός του φακού ανταποκρίνεται στο αντίτιμο με τη μορφή σημαντικής οπτικής παραμόρφωσης και βινιετάρισμα. Τα άτομα που χρησιμοποιούν Lightroom πιθανότατα δεν θα το προσέξουν καν, επειδή η Nikon έχει συνεργαστεί με την Adobe για να εφαρμόσει αυτόματα μια διόρθωση λογισμικού στο αρχείο RAW κατά την εισαγωγή για να διορθώσει την παραμόρφωση και το βινιέτα (υποθέτω ότι είναι περίπου 2 στάσεις στο πιο ακραίο το φαρδύ άκρο), αλλά σίγουρα θα παρατηρήσετε και τα δύο εάν χρησιμοποιείτε οποιοδήποτε άλλο λογισμικό μετατροπής RAW. Έχουμε λοιπόν μια μικρή διαμάχη εδώ.

Κατά τη γνώμη μου, ναι, ισχύει. Ο λόγος είναι επειδή τυχόν διορθώσεις που κάνετε σε λογισμικό και όχι οπτικά θα απαιτήσουν παρεμβολή των δεδομένων στον αισθητήρα σας και αναπόφευκτα θα οδηγήσει σε ΚΑΠΟΙΑ απώλεια ποιότητας. Το ίδιο μπορεί να υποστηριχθεί και για το βινιέτα όπου η τοπική στερέωσή του οδηγεί σε λιγότερο δυναμικό εύρος που μπορεί να αποτυπωθεί σε αυτά τα τμήματα της εικόνας. Εάν έχετε ένα Z7 όπως εγώ, τότε η απώλεια ποιότητας είναι πιθανό να μην είναι αισθητή για τους περισσότερους σκοπούς, αλλά είναι εκεί και πρέπει να αναγνωριστεί. Τούτου λεχθέντος, μπορεί κανείς να υποστηρίξει εάν η οπτική παραμόρφωση ή ακόμη και ένα δυνατό χρονογράφημα είναι απαραίτητα κακά πράγματα. Ξέρω ότι ακούγεται πολύ ανόητο να το λες, αλλά αν δεν χρησιμοποιείτε αυτόν τον φακό για να φωτογραφίζετε αρχιτεκτονική, ακίνητα (όπως εγώ) ή άλλα θέματα με πραγματικά ευθείες γραμμές, Δεν είναι πραγματικά πιθανό να παρατηρήσετε ακόμη και μέτρια επίπεδα παραμόρφωσης ή βινιέτας, καθώς οι σκηνές του πραγματικού κόσμου είναι αρκετά περίπλοκες για να καλύψουν αυτούς τους τύπους ελαττωμάτων. Αν τραβάς ευθείες γραμμές, τότε είτε θα πρέπει να ζήσεις με τη διόρθωση λογισμικού είτε να ψάξεις αλλού. Για μένα, το μέγεθος, το βάρος και το νήμα φίλτρου 82 mm εξακολουθούν να κάνουν αυτόν τον φακό πολύ πιο επιθυμητό από έναν μεγαλύτερο, καλύτερα διορθωμένο φακό. Ομολογουμένως, εξαπατώ το σύστημα εδώ έχοντας έναν αισθητήρα με πολύ περισσότερα megapixel από ό,τι είναι πιθανό να χρειαστώ ποτέ. και το νήμα φίλτρου 82 mm εξακολουθούν να κάνουν αυτόν τον φακό πολύ πιο επιθυμητό από έναν μεγαλύτερο, καλύτερα διορθωμένο φακό. Ομολογουμένως, εξαπατώ το σύστημα εδώ έχοντας έναν αισθητήρα με πολύ περισσότερα megapixel από ό,τι είναι πιθανό να χρειαστώ ποτέ. και το νήμα φίλτρου 82 mm εξακολουθούν να κάνουν αυτόν τον φακό πολύ πιο επιθυμητό από έναν μεγαλύτερο, καλύτερα διορθωμένο φακό. Ομολογουμένως, εξαπατώ το σύστημα εδώ έχοντας έναν αισθητήρα με πολύ περισσότερα megapixel από ό,τι είναι πιθανό να χρειαστώ ποτέ.

Γιατί λοιπόν δίνω σε αυτόν τον φακό 5 αστέρια παρά αυτά τα ελαττώματα; Υπάρχει μια φυσική πραγματικότητα που πρέπει να αντιμετωπίσετε για κάθε φακό. Εξαιτίας αυτού, πιστεύω να κρίνω έναν φακό με βάση το τι προορίζεται να είναι και ποια είναι η αξία του συνολικού πακέτου. Σε αυτήν την περίπτωση, έχουμε έναν φακό που είναι εξαιρετικά ευκρινής, έχει εξαιρετική αντοχή σε λάμψη και CA, έχει εξαιρετική απόδοση χρωμάτων, είναι ελαφρύς, είναι συμπαγής και μπορεί να πάρει τυπικά κυκλικά φίλτρα ενώ φτάνει τα 14 mm στο φαρδύ άκρο. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά υψηλής ποιότητας πακέτο 5 αστέρων που δεν έχει προηγούμενο ως προς τον συνδυασμό χαρακτηριστικών του. Ναι, υπάρχουν ελαττώματα, αλλά ο μόνος τρόπος για να λυθούν ρεαλιστικά αυτά τα ελαττώματα θα ήταν να γίνει ο φακός μεγαλύτερος, βαρύτερος και πιθανώς να αφαιρεθεί η δυνατότητα λήψης αυτών των κυκλικών φίλτρων. Κατά τη γνώμη μου, αυτό είναι το βασίλειο του επερχόμενου f/2 14-24 mm της Nikon. Φακός 8 S, όχι αυτός. Αυτό θα είναι μια επιλογή μεταξύ λειτουργικότητας (αυτός ο φακός) έναντι απαράμιλλης οπτικής ποιότητας (ένας πολύ μεγαλύτερος και βαρύτερος φακός). Μπορώ σίγουρα να πω ότι η Nikon παίρνει την απόφαση πολύ ενδιαφέρουσα, κυκλοφορώντας ένα τόσο καλό f/4 14-30 mm.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Φακοί Φωτογραφικών Μηχανών”