Γιατί οι δυστυχισμένοι μουσικοί δεν απεργούν όπως οι ηθοποιοί;

Απάντηση
mixalis
Δημοσιεύσεις: 104
Εγγραφή: Τετ Φεβ 15, 2023 3:54 pm

Γιατί οι δυστυχισμένοι μουσικοί δεν απεργούν όπως οι ηθοποιοί;

Δημοσίευση από mixalis »

Η Helienne Lindvall αγωνίζεται για τα δικαιώματα των τραγουδοποιών. Αλλά μόλις το 2007 – όταν οι σεναριογράφοι στις Ηνωμένες Πολιτείες σταμάτησαν το Χόλιγουντ , λύγισαν τη θητεία του Ντάνιελ Κρεγκ ως Τζέιμς Μποντ και ανάγκασαν τις ώρες επαναλήψεων στον αέρα – συνειδητοποίησε τις δυνατότητες να πάρει αυτόν τον αγώνα σε μεγαλύτερη στάδιο.

Ως ηθοποιοί και συγγραφείς στις ΗΠΑ για άλλη μια φορά κατεβάζουν τα εργαλεία σε σχέση με τις συνθήκες εργασίας – συμμετέχοντας σε οδηγούς τρένων, ταχυμεταφορείς σε πακέτο, εκπαιδευτές οδήγησης και καθηγητές πανεπιστημίου που κάνουν το ίδιο – ο Lindvall αισθάνεται τη δυναμική που χτίζεται. «Αυτή τη φορά», λέει, «νομίζω ότι το κλίμα είναι ακόμα πιο δυνατό μεταξύ των μουσικών ». Θα ήξερε. Ως σημερινή πρόεδρος της European Composer & Songwriter Alliance, η Lindvall βρίσκεται ανάμεσα σε έναν αριθμό οργανώσεων που ενώνονται για καλύτερα δικαιώματα για τους μουσικούς και τους τραγουδοποιούς – αλλά η λίστα με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν δεν είναι σύντομη.

Τον Νοέμβριο του περασμένου έτους, η φιλανθρωπική οργάνωση Help Musicians διαπίστωσε ότι το 80 τοις εκατό των επαγγελματιών μουσικών στο Ηνωμένο Βασίλειο δυσκολεύονται να καλύψουν τα βασικά έξοδα διαβίωσης και ότι ένα παρόμοιο ποσοστό ανησυχεί ότι θα αναγκαστεί να εγκαταλείψει τη βιομηχανία ως αποτέλεσμα. Την ίδια στιγμή, τα πακέτα αποδοχών των πληρωτών τους συνεχίζουν να φουσκώνουν . Μέχρι στιγμής, τόσο οικείο. Η μουσική βιομηχανίαέχει βασιστεί στην πρακτική των παικτών να σκληραίνουν από τα κουστούμια, αλλά για κάποιους φαίνεται ότι η διαφορά έχει γίνει πιο έντονη τα τελευταία χρόνια. «Είμαστε τόσο βαθιά στο streaming και βλέπουμε πώς είναι εντελώς μη βιώσιμο για τους τραγουδοποιούς», λέει ο Lindvall. «Οι άνθρωποι έχουν βαρεθεί πραγματικά». Ένας άλλος συγγραφέας το λέει πιο ωμά: «Το όνειρο της ανεξάρτητης μουσικής βιομηχανίας ήταν ότι χρειάζεσαι απλώς 5.000 θαυμαστές που θα σου πληρώνουν 20 £ το χρόνο, μπορούν να είναι οπουδήποτε στον κόσμο. Τώρα μπορείς να έχεις εκατοντάδες χιλιάδες θαυμαστές και να τα παίρνεις όλα.»
Απάντηση

Επιστροφή στο “Μουσική”