CPC vs CPM Προσφορά: Ποια είναι η διαφορά

CPC vs CPM Προσφορά: Ποια είναι η διαφορά

Το CPM και το CPC είναι μοντέλα τιμολόγησης που καθορίζουν πόσα χρήματα θα πληρώσει ένας διαφημιζόμενος για μια διαφημιστική καμπάνια σε έναν ιστότοπο. Οι διαφημιζόμενοι υποβάλλουν προσφορές ως δίκτυα διαφημίσεων και σύμφωνα με αυτές τις επιλογές τιμολόγησης θα λάβουν την καλύτερη δυνατή τοποθέτηση για τις διαφημίσεις τους.

Στη συνέχεια του άρθρου θα σας αναλύσω ενδελεχώς το ζήτημα και παράλληλα θα σας δώσω μερικές χρήσιμες απαντήσεις σε καυτά ερωτήματα, όπως «Ως διαφημιστής, ποιον τύπο πρέπει να επιλέξω; Όπως και ως εκδότης ενός ιστότοπου, ποιες από αυτές τις δύο κατηγορίες πληρώνει καλύτερα.

Εν ολίγοις, δημιούργησα το παρόν άρθρο ώστε να σας καθοδηγήσω σε ορισμένα βήματα προκειμένου να αποφύγετε τις κακοτοπιές, με απώτερο σκοπό να μην πετάτε τα λεφτά σας ως διαφημιζόμενος, και ως εκδότης να κερδίζετε το μέγιστο πόσο από τις διαφημίσεις που προβάλλονται στην διαδικτυακή σας τοποθεσία.

Τι είναι CPC (κόστος ανά κλικ)

Ορισμός κόστους ανά κλικ (cost-per-click): Αναφέρεται στο ποσό που πληρώνεστε κάθε φορά που ένας επισκέπτης κάνει κλικ σε μια διαφήμιση στον ιστότοπό σας. Για τους διαφημιζόμενους είναι το κόστος που πληρώνουν στον εκδότη για κάθε κλικ.

Για παράδειγμα, εάν η καμπάνια του διαφημιζόμενου παράγει 1.000 κλικ με CPC 3$, θα πληρωθείτε 3000$.

Παράδειγμα για διαφημιστές

  • Προϋπολογισμός διαφήμισης: $100
  • Μοντέλο τιμολόγησης: 0,07$ CPC
  • Αριθμός κλικ / προϋπολογισμός: (100 $ / 0,04 $) = 2500 κλικ
  • Επί της ουσίας θα λάβετε 2500 κλικ, ανεξάρτητα από το CTR

Τι είναι CPM (κόστος ανά χίλιες εμφανίσεις)

Ορισμός κόστους CPM (Cost Per Mille): Αναφέρεται στο ποσό που πληρώνουν οι διαφημιζόμενοι ανά χίλιες εμφανίσεις της διαφήμισης τους. Για τους εκδότες είναι η τιμή που χρεώνουν στους διαφημιζόμενους ανά χίλιες εμφανίσεις της διαφήμισης τους στον ιστότοπό τους.

Για παράδειγμα, αν το CPM κοστίζει 2 $ ανά χίλιες εμφανίσεις και προβληθούν τελικά 10.000 εμφανίσεις, ο διαφημιζόμενος θα πληρώσει 20 $.

Παράδειγμα για διαφημιστές

  • Προϋπολογισμός διαφήμισης: $ 100
  • Μοντέλο τιμολόγησης: $ 2 CPM
  • Αριθμός κλικ / προϋπολογισμός: ($ 100*1000/$ 2) = 50.000 εμφανίσεις
  • Πρακτικά θα λάβετε ίδιο αριθμό εμφανίσεων ανεξάρτητα από το CTR.

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ CPC και CPM;

Δεδομένου ότι το CPM αναφέρεται στο πόσες φορές εμφανίζεται η διαφήμιση στον ιστότοπο, οι διαφημιζόμενοι χρησιμοποιούν αυτήν την επιλογή κυρίως για να προβάλουν στο ευρύ κοινό την εμπορική επωνυμία της επιχείρησης τους, δίχως να τους ενδιαφέρει εάν θα γίνουν κλικ πάνω στις διαφημίσεις. Επιλέγοντας ιστότοπους που σχετίζονται με την επιχείρηση τους, τα εμπορικά σήματα μπορούν να αυξήσουν την ευαισθητοποίηση για το προϊόν ή την υπηρεσία τους.

Το μειονέκτημα του CPM είναι ότι ο διαφημιζόμενος πληρώνει για εμφανίσεις ανεξάρτητα από το αν λαμβάνει κλικ στον ιστότοπό του ή όχι.

Το CPC αναφέρεται στο πόσες φορές οι επισκέπτες κάνουν κλικ στη συγκεκριμένη διαφήμιση. Τα brand names επιλέγουν αυτήν την επιλογή τιμολόγησης, εφόσον επιδιώκουν να επιτύχουν τις πολυπόθητες μετατροπές είτε να αποκτήσουν περαιτέρω επισκεψιμότητα, είτε να επιτύχουν περισσότερες πωλήσεις στο ηλεκτρονικό κατάστημα (eShop) τους. Όταν ένας επισκέπτης κάνει κλικ στη διαφήμιση, μεταφέρεται στον ιστότοπο του διαφημιζόμενου ο οποίος πληρώνει το κόστος αυτού του κλικ.

Το μειονέκτημα του CPC είναι ότι επιτυγχάνονται λιγότερες εμφανίσεις. Ωστόσο, οι διαφημίσεις είναι έτσι διαμορφωμένες, ώστε ο διαφημιζόμενος πληρώνει μόνο όταν ένας χρήστης κάνει κλικ σε αυτές τις διαφημίσεις.

Πως λειτουργεί το σύστημα υποβολής προσφορών;

Οι διαφημιζόμενοι υποβάλλουν προσφορές σε δημοπρασίες διαφημίσεων που διαχειρίζονται εκδότες και δίκτυα διαφημίσεων, όπως π.χ. το Facebook ή το Google AdSense. Ας ξεκαθαρίσουμε μερικούς βασικούς όρους δημοπρασιών στο διαδίκτυο:

Προσφορά διαφήμισης: Η προσφορά είναι το ποσό που διατίθεται να πληρώσει ένας διαφημιζόμενος για μια διαφήμιση που δημοσιεύεται σε δίκτυο ή ιστότοπο.

Προϋπολογισμός διαφημίσεων: Ο προϋπολογισμός αναφέρεται στο πόσα χρήματα θέλει να πληρώσει μια εταιρεία ή μάρκα για διαφημίσεις για αυτήν την καμπάνια.

Γιατί τα δίκτυα διαφημίσεων χρησιμοποιούν δημοπρασίες για τον προσδιορισμό των διαφημίσεων που εμφανίζονται σε σελίδες ιστότοπου;

Τα δίκτυα χρησιμοποιούν τις δημοπρασίες για να επιλέξουν τις διαφημίσεις με τις καλύτερες πληρωμές και οι οποίες συνάμα είναι πιο συναφείς για έναν ιστότοπο. Σε μια τυπική δημοπρασία διαφημίσεων, οι διαφημιζόμενοι δηλώνουν την τιμή που επιθυμούν να πληρώσουν για κλικ σε διαφημίσεις ή για τις εμφανίσεις που προβάλλονται σε διαδικτυακές τοποθεσίες των εκδοτών ή σε κάποια πλατφόρμα στα κοινωνικά δίκτυα.

Η δημοπρασία κατατάσσει τους διαφημιζόμενους σύμφωνα με την προσφορα τους και (στην περίπτωση του Google Adsense, τη βαθμολογία ποιότητας). Στη συνέχεια, η πλατφόρμα δημοπρασιών εκχωρεί την ενότητα διαφημίσεων στον πλειοδότη. Επομένως, οι εκδότες λαμβάνουν διαφημίσεις με υψηλή αμοιβή και τα brand names τοποθετούν τις διαφημίσεις τους σε σχετικούς ιστότοπους προκειμένου να έχουν μεγαλύτερη ανταπόκριση.

Προσφορά κόστους ανά κλικ (CPC)

Σε αυτό το μοντέλο, ο διαφημιζόμενος πληρώνει μόνο εάν κάποιος κάνει κλικ σε μία από τις διαφημίσεις του. Συνήθως, οι επωνυμίες χρησιμοποιούν το μοντέλο προσφοράς CPC όταν εργάζονται με διαφημίσεις αναζήτησης καθώς αυξάνουν τις μετατροπές. Οι προσφορές CPC κατατάσσονται σύμφωνα με το ποσοστό αναλογίας κλικ προς αριθμό εμφανίσεων, το Δείκτη Ποιότητας και άλλους παράγοντες.

Έχετε δύο κύριες επιλογές για την υποβολή προσφορών διαφήμισης:

Αυτόματη υποβολή προσφορών

Σε αυτήν την επιλογή, ορίζετε έναν προϋπολογισμό για το πόσο που είστε διατεθειμένοι να πληρώσετε. Στη συνέχεια, το δίκτυο διαφημίσεων παρουσιάζει στον προκαθορισμένο χώρο τις διαφημίσεις με γνώμονα να λάβουν το μέγιστο αριθμό κλικ για τον προϋπολογισμό σας. Ορισμένα δίκτυα σας επιτρέπουν να ορίσετε ένα μέγιστο κόστος ανά κλικ, ώστε να μπορείτε να ελέγχετε ανά πάσα στιγμή τα χρήματα που ξοδεύετε.

Η αυτόματη υποβολή προσφορών μπορεί να σας εξοικονομήσει χρόνο και να σας επιτρέψει να προγραμματίσετε με απόλυτη ακρίβεια τον προϋπολογισμό σας. Εάν χρησιμοποιείτε αυτήν την επιλογή, σας συνιστούμε να ορίσετε ένα μέγιστο CPC.

Χειροκίνητη υποβολή προσφορών

Σε αυτήν την επιλογή, μπορείτε να ελέγξετε τις μέγιστες προσφορές σας. Για παράδειγμα, μπορείτε να ορίσετε το μέγιστο ποσό που θέλετε να πληρώσετε, είτε ανά ομάδα, λέξη -κλειδί ή τοποθέτηση.

Αυτή η επιλογή σας δίνει περισσότερο έλεγχο για το πόσα ξοδεύετε ανά κλικ. Το αρνητικό είναι ότι μπορεί να είναι χρονοβόρο και να απαιτείται από την πλευρά σας να έχετε συνεχώς το νου σας εκεί, κάτι που μπορεί να αποσπάσει την προσοχή σας από την κυρία εργασία σας.

Προσφορά κόστους ανά χίλιες εμφανίσεις (CPM)

Αυτό το μοντέλο υποβολής προσφορών είναι πιο κοινό για τους διαφημιζόμενους που αναζητούν να αυξήσουν την ορατότητα της επωνυμίας τους στο διαδίκτυο. Όπως αναφέραμε προηγουμένως, το κόστος CPM σας βοηθά να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα της μάρκας σας.

Το πλεονέκτημα είναι ότι η προσφορά διαφημίσεων προβολής εστιάζει στην τιμή. Επομένως, ο πλειοδότης (εκείνος που πληρώνει τα περισσότερα) κατατάσσεται στο νούμερο ένα. Το μειονέκτημα αυτής της μεθόδου είναι ότι ουσιαστικά πληρώνετε για να προβληθείτε χίλιες φορές, αλλά αυτές οι εμφανίσεις ενδεχομένως να έχουν ως αποτέλεσμα μηδενικά κλικ.

Πότε το CPM είναι η καλύτερη επιλογή σας

Το CPM είναι η καλύτερη επιλογή όταν ο στόχος σας είναι να κάνετε γνωστή την επωνυμία σας σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους, αποσκοπώντας αποκλειστικά στο visibility. Είναι η καλύτερη επιλογή για να μεγιστοποιήσετε την έκθεση σας, θέλοντας για παράδειγμα να περάσετε ένα μήνυμα για το προϊόν ή την υπηρεσία σας.

Πότε το CPC είναι η καλύτερη επιλογή σας

Το μοντέλο CPC είναι καλύτερο για να ενθαρρύνει τις μετατροπές ή την αύξηση επισκεψιμότητας στο χώρο σας. Αυτό σας βοηθά να μεγιστοποιήσετε την απόδοση επένδυσης σας.

Τιμολόγηση CPC και CPM για εκδότες

Σε αυτήν την ενότητα θα εξηγήσω αναλυτικά τα μοντέλα CPC και CPM για εκδότες, δηλαδή όσοι από εσάς έχετε κάποιον ιστότοπο, ιστολόγιο, εφαρμογή, και έχετε ως βασικό στόχο να μεγιστοποιήσετε το εισόδημα σας και εν τέλει πως λειτουργούν στην πράξη αυτές οι δύο μεθοδολογίες.

CPC έναντι CPM για διαφημίσεις μέσω προγραμματισμού

Η επιλογή μοντέλου CPC ή CPM θα εξαρτηθεί από τον στόχο του διαφημιζόμενου για τη συγκεκριμένη καμπάνια. Ωστόσο, για διαφημίσεις μέσω προγραμματισμού, το CPM προσφέρει ορισμένα πλεονεκτήματα:

  • Μειωμένος κίνδυνος απάτης διαφημίσεων: Μοντέλα όπως το CPC και το CPA μπορεί να υπόκεινται σε απάτη, όπως click injection και click spamming. Επειδή το CPM εστιάζει στους χρόνους προβολής της διαφήμισης, δεν προσφέρει τόσο πολλά κίνητρα στους απατεώνες. Επομένως θεωρείται μία πιο ασφαλή κατάσταση για τους κατόχους ιστότοπων.
  • Οικονομική απόδοση: Το CPM, και πιο ειδικά το δυναμικό CPM, επιτρέπει στους εκδότες να αυτοματοποιήσουν τον προϋπολογισμό προσφοράς που θα δεχτούν, ώστε να μπορούν να ελέγχουν τον προϋπολογισμό που θα δαπανάται στο χώρο τους. Αν και αυτό είναι λίγο περίπλοκο όταν εμπλέκονται μεσάζοντες, όπως το Google adsense που τυπικά το ίδιο κρίνει ποιο είναι το καλό σας σε θεωρητικό επίπεδο.

Google AdSense

Κάθε πλατφόρμα έχει διαφορετικό μοντέλο για την υποβολή προσφορών διαφημίσεων, ωστόσο εμείς θα επικεντρωθούμε αποκλειστικά στο Google adsense, αφού είναι το πιο δημοφιλέστερο μέσο για τους εκδότες.

Όμως είναι επιτακτική ανάγκη να καταλάβετε τους παρακάτω τεχνικούς όρους και τρόπους, ώστε να έχετε μία ολοκληρωμένη εικόνα για το πως λειτουργούν οι διαφημιστικές καμπάνιες

  • Το Google AdSense επιτρέπει στους διαφημιζόμενους να υποβάλλουν προσφορές σύμφωνα με τους ακόλουθους τύπους: CPC, CPM, Active View (κόστος ανά 1000 ορατές εμφανίσεις) και CPE (Κόστος ανά δέσμευση)
  • Οι διαφημιζόμενοι συμμετέχουν σε μια δημοπρασία διαφημίσεων μέσω της οποίας το AdWords επιλέγει ποιες διαφημίσεις θα εμφανίζονται με ποια σειρά και τοποθέτηση.
  • Εκτός από το CPC και το CPM, οι διαφημιζόμενοι μπορούν να υποβάλλουν προσφορές με δυνατότητα Ενεργής προβολής (Active View CPM). Εδώ σημασία, έχει το ποσοστό των εμφανίσεων με δυνατότητα προβολής τύπου Active View CPM. Αλλά τι θεωρείται δυναμική προβολή; Όταν τουλάχιστον το 50% της διαφήμισης είναι ορατό στο παράθυρο του προγράμματος περιήγησης του επισκέπτη και η διαφήμιση προβλήθηκε περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο.
  • Το Google AdSense επιτρέπει επίσης στους διαφημιζόμενους να υποβάλλουν προσφορές σύμφωνα με το κόστος ανά δέσμευση ή αφοσίωση, δηλαδή το γνωστό cost per engagement. Η ενέργεια αφοσίωσης ορίζεται από τους διαφημιζόμενους. Σε αυτόν τον τύπο προσφοράς, ο διαφημιζόμενος πληρώνει όταν ο επισκέπτης αλληλεπιδρά με τη διαφήμιση με προκαθορισμένο τρόπο. Τα παραδείγματα μπορεί να περιλαμβάνουν διαφημίσεις για ορισμένο χρονικό διάστημα, με σκοπό να επιτευχθεί μία μετατροπή, όπως παρότρυνση του χρήστη για να συμμετέχει σε δημοσκόπηση, παρακολούθηση βίντεο, εγγραφή σε ενημερωτικό δελτίο κ.λπ.

Ποια είναι τα πιο κοινά μεγέθη και μορφές διαφήμισης στο Adsense;

Η Google προσφέρει πολλές μορφές και μεγέθη διαφημίσεων για εκδότες. Μερικά από τα πιο δημοφιλή μεγέθη διαφημίσεων που παρέχονται από το Google AdSense περιλαμβάνουν:

  • Μεσαίο ορθογώνιο (300 × 250)
  • Μεγάλο ορθογώνιο (336 × 280)
  • Leaderboard (728 × 90)
  • Half-page (300 × 600)
  • Μεγάλα banner για κινητά (320 × 100)
  • Leaderboard για κινητά (320 × 50)
  • Mobile Leaderboard (160 × 600)
  • Wide Skyscraper (300 × 1050)
  • Portrait (970 × 250)
  • Τετράγωνο (250 × 250)
  • Αποκριτικές διαφημίσεις.

Εν τούτοις το πιο ενδιαφέρον στοιχείο της υπόθεσης είναι ότι η Google δεν χρησιμοποιεί ελάχιστα κριτήρια επισκεψιμότητας για την έγκριση ενός εκδότη ώστε να συμμετέχει στο Adsense. Και αυτό το γεγονός είναι ιδιαίτερα ωφέλιμο για όσους εκδότες ο ιστοχώρος τους έχει ελάχιστους ή και καθόλου επισκέπτες. Αρκεί βέβαια το περιεχόμενο τους να είναι ποιοτικό και να μην παραβιάζει τους κανόνες που έχει ορίσει η πλατφόρμα.

Θετικά και αρνητικά στοιχεία του Google adsense

Προσωπικά χρησιμοποιώ τη συγκεκριμένη πλατφόρμα σε διάφορους ιστότοπους που έχω, και είχα κατά το παρελθόν, και μπορώ να σας πω με απόλυτη ειλικρίνεια πως δεν είμαι καθόλου ικανοποιημένος, όσον αφορά τα κέρδη. Γιατί προφανώς εμπλέκεται στη μέση ο μεσάζοντας που ονομάζεται Google και σου παρακρατά το 38% των εσόδων σου, ως αμοιβή για να μπορεί να συντηρείται το δίκτυο της.

Ακόμη και αν δεν παρακρατούσε το προαναφερόμενο ποσοστό ως προμήθεια, και πάλι δεν θα ήμουν ευχαριστημένος από αυτά τα έσοδα. Ωστόσο επειδή μιλάω πάντα με επιχειρήματα, είμαι υποχρεωμένος να επισημάνω πως εγώ από την μεριά μου δεν χρειάζεται να κάνω όλη την προεργασία που απαιτείται για να προσεγγίσω τους διαφημιστές και τελικά να τους πείσω να προβάλουν την διαφημιστική εκστρατεία τους στον ιστοχώρο μου.

Αυτό έχει τα θετικά και τα αρνητικά του στοιχεία. Εν τούτοις όταν η διαδικτυακή τοποθεσία σου έχει πάνω από ένα εκατομμύριο μοναδικούς επισκέπτες κάθε μήνα, μπορείς κάλλιστα να μεταβείς στην πλατφόρμα Google Ad Manager, όπου εκεί μπορείς να διαπραγματευτείς κατευθείαν με τους διαφημιζόμενους μέσω δημοπρασιών και ουσιαστικά να πετύχεις καλύτερες επιδόσεις.

Παρόλα αυτά, επειδή ο κάθε εκδότης είναι ξεχωριστός και μοναδικός, και προφανώς εννοείται πως έχει διαφορετικές απαιτήσεις, καλό θα είναι ο καθένας να ψάξει προσεκτικά τι ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες του. Ακόμη και αν επιλέξει κάποιο συγκεκριμένο μοντέλο, εξυπακούεται ότι με την πάροδο των μηνών θα μπορεί να απορρίψει και να καταργήσει ότι δεν εξυπηρετεί το σκοπό του, αφού δεν έχει υπογράψει κανένα συμβόλαιο ότι πρέπει να μείνεις δεσμευμένος εκεί για κάποιο χρονικό διάστημα.

Όσοι από εσάς έχετε απορίες σχετικά αυτό το ζήτημα μπορείτε να παραθέσετε κάτω στα σχόλια τις σκέψεις σας για να το συζητήσουμε.

Διάβασε επίσης: Συμβουλές, τρόποι διαφήμισης: Πως να διαφημίσετε την επιχείρηση σας

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας!
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας