Μία Καναδή μητέρα κατέψυξε τα ωάρια της για μελλοντική χρήση τους από την επτάχρονη κόρη της, η οποία δεν θα μπορέσει να αποκτήσει παιδιά λόγω προβλήματος υγείας.
Η μικρή Flavie Boivin δεν μπορεί να συλλάβει φυσιολογικά καθώς πάσχει από μια χρωμοσωμική ανωμαλία που ονομάζεται σύνδρομο Turner.
Σύμφωνα με το BBC, η μητέρα της μικρής, Melanie, παραδέχεται ότι η απόφαση να καταψύξει τα ωάρια ήταν δύσκολη για την ίδια και τον πατέρα της Flavie. Ένας χρόνος χρειάστηκε για να καταλήξει το ζευγάρι σε αυτή την απόφαση.
«Μας απασχολούσαν τα ηθικά ερωτήματα, δηλαδή θα βλέπω το νεογέννητο μωρό σαν εγγόνι μου ή σαν δικό μου παιδί; Ανησυχούσαμε επίσης για τις οικονομικές επιπτώσεις, τις επιπτώσεις στην υγεία μου και τις συναισθηματικές επιπτώσεις στην οικογένεια», εξηγεί η κ. Boivin .
Η επτάχρονη θα μπορούσε να γεννήσει τα αδέλφια της, αν τελικά λάβει την άδεια από τις αρχές για χρήση των ωαρίων.
«Η επιτροπή Βιοηθικής συμφώνησε με τη δωρεά των ωαρίων, επειδή η δωρεά από μητέρα σε κόρη γίνεται από αγάπη και επειδή εναπόκειται στην κόρη και τον μελλοντικό της σύντροφο να αποφασίσουν αν θα χρησιμοποιήσουν τα ωάρια ή όχι» δήλωσε ο καθηγητής Σινγκ Λιν Ταν του Κέντρου Αναπαραγωγής McGill στο Μόντρεαλ.
Ωστόσο πρέπει να καταστεί σαφές πως η συγκεκριμένη μεθοδολογία είναι αρκετά διαδεδομένη κατά τις τελευταίες δύο δεκαετίες, σχεδόν σε όλες τις χώρες του δυτικού πολιτισμού, εν τούτοις το μόνο σοβαρό πρόβλημα που προκύπτει έχει να κάνει καθαρά με το ηθικό σκέλος της υπόθεσης, και για αυτό άλλωστε υπάρχουν επιτροπές που κρίνουν εάν θα δοθεί η έγκριση για να χρησιμοποιήσει κάποια γυναίκα τα κατεψυγμένα ωάρια ενός συγγενικού του προσώπου, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για συγγένεια πρώτου βαθμού.
Βέβαια για να είμαστε ακριβοδίκαιοι στα λεγόμενα μας, η παρούσα μεθοδολογία έχει βοηθήσει αρκετές γυναίκες να αποκτήσουν παιδί, ενώ ήταν πρακτικά ανέφικτο καθαρά για τεχνικούς λόγους, κάτι που ήταν αδιανόητο να γίνει πριν 50 χρόνια για παράδειγμα.
